Auteur Topic: Dual booster geeft kortsluiting in Z21 centrale  (gelezen 3188 keer)

Offline Jan Jaap

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Dual booster geeft kortsluiting in Z21 centrale
« Gepost op: 2023-12-21, 18:52:52 »
Hallo, ik heb een baan verdeeld in 3 baanvakken gescheiden met isolatieverbindindingen. Elke baanvak heeft eigen stroomvoorziening (1 x Z21 zelf en 2x uit dual booster). Nu is situatie ontstaan dat de Z21 centrale meteen op kortsluiting springt (rode lampjes op beide apparaten) zodra ik de booster via can-bus aansluit, ook wanneer er vanuit die  dual booster geen verbinding is gemaakt met de rails in elk van de baanvakken. Ondanks alle pogingen via hoofdknop booster of via ProLink allerlei instellingen te wijzigen, blijft de booster direct bij het aansluiten kortsluiting geven. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om het weer werkend te krijgen.
De drie baanvakken bestaan uit Fleischmann modelrails zonder verdere decoders of andere aansluitingen (komen nog).

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Dual booster geeft kortsluiting in Z21 centrale
« Reactie #1 Gepost op: 2023-12-21, 19:25:53 »
Jan jaap.
Welke trafo gebruik je bij de dual booster.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan Jaap

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Dual booster geeft kortsluiting in Z21 centrale
« Reactie #2 Gepost op: 2023-12-21, 21:29:07 »
Hallo Piet,
De dual booster wordt gevoed door de netwerkadapter 10857; 120 Watt 20 V, 6 A
Die hoort er ook bij volgens Roco.
Gr. Jan Jaap

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Dual booster geeft kortsluiting in Z21 centrale
« Reactie #3 Gepost op: 2023-12-21, 21:40:44 »
Jan jaap,
Dat is goed, de vraag was ivm dat het gelijkstroom moet zijn maar deze is prima.
Ik kijk en denk nog even verder
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders