Auteur Topic: Digikeys electronica  (gelezen 562 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 499
  • Waardering: 0
Digikeys electronica
« Gepost op: 2024-02-07, 20:24:34 »
Beste , ik zag in de treinwinkel allemaal afgeprijsde artikelen van Digikeys  ; deze schijnt failliet te zijn

Naast ledstrips zag ik ook kabels  maar ik weet niet waarvoor deze dienen

Rbus / Xbus   kabel                              is deze te gebruiken voor aansluiting van bv de rode multimaus  op de z21 

STP   terugmeldings kabel                     is dit hetzelfde als een Lan kabel 

Hoe kan ik op een eenvoudige  manier zien of een rijtuig al voorbereid is voor aansluiting / inbouw  verlichting 

Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 853
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Digikeys electronica
« Reactie #1 Gepost op: 2024-02-07, 20:29:37 »
In principe is geen enkele wagon op verlichting voorbereid.
Alleen degene die af fabriek met verlichting geleverd worden zoals bij pbmodels.
Ook de digitaal voorbereide piko treinstellen zijn niet voorbereid op verlichting en sterker nog de verlichting is er zeer lastig in te bouwen.
Digikeys is al een jaar ong. failliet.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 499
  • Waardering: 0
Re: Digikeys electronica
« Reactie #2 Gepost op: 2024-02-08, 17:34:00 »
Beste Hans ,

Ik heb een Roco treinstel  TEE   en daar hebben ze al  draden door getrokken  naar de binnenkant  die moet je dan alleen nog aanbrengen op de ledstrip 

Ik las dat je anders eerst stroomafnemers moet aanbrengen  maar daar begin ik niet aan met mijn twee linkerhanden

Ik heb wel al van TRIX wagons waar al standaard verlichting is ingebouwd  maar die zijn wel aan de prijs 

Mvg Hans     
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails