Auteur Topic: Hallo  (gelezen 162 keer)

Offline Gerrit

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Hallo
« Gepost op: 2024-04-27, 11:26:15 »
Het even geduurd maar ik wil me toch even voorstellen.
Mijn naam is Gerrit en ik ben 72 jaar oud.
Ik woon in Kroatië op het eiland Krk in een oud maar gerenoveerd huis. Ik verblijf ook veel tijd in Slovenië waar bovendien mijn modeltreinen staan. Ik bezit ruim 180 locomotieven en treinstellen en vele wagons. Ik ben niet merk gebonden alleen het moet 2 rail gelijkstroom (anaoog) zijn (hoewel ik ook Märklin wagons heb waarvan ik natuurlijk de wielen heb aangepast). In mijn verzameling bevinden zich 9 Roco locomotieven. Ik heb geen grote treinbaan alleen een testcircuit op de grond. Mijn hobby bestaat voor een groot deel uit het opkalefateren van 2e hands materieel die op ebay, marktplaats en de Sloveense site bolha.com koop. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, wel moet het rijden. Ook bouw ik in de locomotieven en treinstellen LED verlichting in ipv de gewone lampjes. Ik stuur die LED's aan met een kleine 2 transistor stroombron schakeling zodat ze een konstante lichtsterkte hebben bij verschillende snelheden.
Als kind had ik al een paar treintjes (merk Tri-ang) met 2 kleine locomotiefjes. Ik droomde toen wel van de grotere locomotieven maar had geen geld om die te kopen. Toen ik ouder werd is die hobby in de vergetelheid geraakt (baan, gezin, etc.) tot ik op oudere leeftijd een nieuwe collega kreeg die wel een treinbaan had. Ik was ondertussen gescheiden en woonde alleen. Ik ben toen op ebay gaan kijken en heb toen een Mehano treinset met een grote locomotief gekocht. En dat was de eerste van velen.
Ik hoop dat dit voldoende is over mijzelf.
Gerrit.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 804
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Hallo
« Reactie #1 Gepost op: 2024-04-27, 12:57:36 »
Welkom Gerrit,

Je bevestigt hetgeen ik wel eens zeg (schrijf), miniatuur- en modeltreinen kennen vele smaken: puristen, mensen, die alleen willen rijden met ev. een "spaghetti" baan, bouwers en herintreders.
Het analoge contingent is hier best vertegenwoordigd, dus heb je vragen en/of opmerkingen, spui ze gerust.
En, 72 jaar, er zijn forumleden, die zich dat vaag kunnen herinneren 😂
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 868
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Hallo
« Reactie #2 Gepost op: 2024-04-27, 13:02:16 »
Welkom Gerrit.
Ben verschillende malen in Kroatië geweest en ja ook op Krk.
In de tijd dat ik er was , was er nog veel ellende van een oorlog (sommige plekken kon je niet betreden vanwege mijnen en explosieven die er nog lagen).
Is wel een ontzettend mooi land , veel gezien en genoten.
Ook heel lekker eten (wat toentertijd heel goedkoop was).
Veel plezier met je hobby en op dit forum.
« Laatst bewerkt op: 2024-04-27, 13:31:48 door denobis »
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 804
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Hallo
« Reactie #3 Gepost op: 2024-04-27, 15:24:32 »
Toen ik er was, was er nog lang niet een oorlog in het verschiet.
Ik denk er met warme gevoelens (ik plas niet in mijn broek) aan terug 😊
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.