Auteur Topic: Vreemd gedrag Treindienstleider  (gelezen 7131 keer)

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Vreemd gedrag Treindienstleider
« Gepost op: 2013-04-13, 16:24:14 »
Heren eventueel dames,
Sinds deze week loop ik tegen iets vreemds aan.
Wat is er aan de hand: In het scherm treindienstleider staat onderaan de icoon voor actieve zugfarhten. Deze is thans blauw gekleurd en volgens mij hoort dit als er geen Zugfahrten zijn  geel te zijn.
Ik krijg met geen mogelijkheid (automatisch) een trein van het ene blok naar het andere.
De aangemaakte route is ook niet te gebruiken, deze blijft geel.
Als ik echter in edit mode ga kan ik alle wisselstraten normaal bedienen dus deze werken wel.
Ik ben bang dat er ergens in het programma iets is blijven hangen en wellicht een bug betekent.
Ik heb het overigens geconsteerd nadat ik een lok geijkt heb. Verwacht niet dat dit de oorzaak zou kunnen zijn.
De trein op zich kan ik wel handmatig van blok naar rijden overigens.
Heb al geprobeerd het programma opnieuw te installeren, geen effect.
Mijn vraag in eerste instantie is echter is het juist dat actieve Zugfahrte zonder dat deze er zijn als icoon geel moet zijn. Als dit zo is dan denk dat Freiwald ingeschakeld moet worden.

Een lang verhaal maar kan niet anders ik krijg het niet opgelost.
Alvast bedankt voor het mee denken en prettig weekend.
Groet Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #1 Gepost op: 2013-04-13, 18:57:53 »
Henk,

Citaat
Deze is thans blauw gekleurd en volgens mij hoort dit als er geen Zugfahrten zijn  geel te zijn.

Henk bij mij is dat ook een andere kleur dan geel, of je dit nu blauw noemt of een beetje de neiging heeft naar groen dat maak niet zoveel uit
Kijk maar eens op de afbeelding die hier bij is, de treinrit rijdt en is actief, dit is wel in de simulator mode maar dat mag geen verschil maken.

Dit was mijn eerste indruk maar ik kijk nog verder met je mee.

Kijk ook even of je niet de baan hebt ingevroren door het ijskristal teken te hebben geachtiveert, dan eerst op de groene pijl drukken, zie tweede afbeelding

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-04-13, 19:09:08 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #2 Gepost op: 2013-04-14, 00:20:30 »
Piet bedankt voor het kijken. Nu weet ik in ieder geval dat het ook dat niet is.
Ook het tweede is niet het geval.
Het icoon stop alle Zugfahrten daar wordt het probleem ook niet mee opgelost.
Heb ook de te berijden blokken "geloscht" en nieuwe aangemaakt het zelfde resultaat geen actie.

Volgens mij heb ik nu echt alle opties nagelopen die beschikbaar zijn.
Een groot raadsel nu.

Groet Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #3 Gepost op: 2013-04-14, 20:05:55 »
Henk,

Ik zou wel een willen kijken in je banenplan of daar iets in zit wat niet goed is afgesteld of ingevuld.

Alsje banenplan opslaan bestaat dat uit3 files, als je wilt en mij die 3 files stuurt dan wil ik kijken of ik iets vreemd kan ontdekken, gewoon op mijn email adres.

Gr. Piet vanuit Dortmund van de modelbeurs.


Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #4 Gepost op: 2013-04-14, 20:50:46 »
Halo Piet , hoe is of was het op de beurs?
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #5 Gepost op: 2013-04-14, 22:16:18 »
Hallo Nico,

Weinig nieuws, was wel leuk om weer enkele bekende te zien maar geen bijzondere dingen, ook bij Roco niet te veel de nadruk op de Z 21.
Nog geen koppeling van de Z21 met TC, zit er wel aan te komen maar nog geen datum wanneer.
De bbeurs was in het algemeen rustig vond ik op deze zondag.

Gr piet, ik bel je de komende dagen nog even.


Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Vreemd gedrag Treindienstleider
« Reactie #6 Gepost op: 2013-04-15, 14:35:31 »
Hallo,
Ik heb het weer voor elkaar. Met het terug zetten van een eerder opgeslagen baanplan werkt het weer.
Kennelijk is er toch een fout opgetreden met het opslaan van een vervolg versie.
Dit is nu om uit te zoeken waar het mis gegaan kan zijn. Wel blij dat ik onder een andere naam baanplan had opgeslagen.
Maar al met al weer gelukkig dat het werkt.

Groet Henk