Auteur Topic: multi users  (gelezen 6519 keer)

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
multi users
« Gepost op: 2013-05-01, 11:42:29 »
Ik sta op het punt om TCgold aan te schaffen. Er zijn echter nog een aantal onzerkerheden.
Door een kwetsuur aan de knie kan ik voorlopig niet de trap op en af, waardoor ik ik niet bij m'n modelbaan kan komen. Eén van m'n vragen is de volgende:
Kan ik op m'n PC beneden (Windows 7) TCgold downloaden, om dan vervolgens beneden (off-line) de baan te "programmeren"? Is het dan vervolgens mogelijk om (zodra de knie het weer toelaat) het pogramma + data op te slaan (USB-stick) en daarna te installeren op de (stand-alone) computer boven (Windows XP) op zolder?
Ik hoop dat het kan, doe ik tenminste nog iets "nuttigs" ;)

Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

GerardWassink

  • Gast
Re: multi users
« Reactie #1 Gepost op: 2013-05-01, 12:55:10 »
Dag Rien,

Wat je wilt kan zeker. Er is een set bestanden waarin jouw definitie van je baan wordt opgeslagen. De extensies weet ik niet precies uit mijn hoofd, maar die vertelt Piet je wel. Je kunt TC Gold op beide computers installeren. Het overzetten van de definitie bestanden is dan genoeg om de boel boven aan de praat te brengen.

Succes, ook met je knie!

Gerard

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: multi users
« Reactie #2 Gepost op: 2013-05-01, 13:33:20 »
Hartstikke bedankt.

Ik las trouwens op de site van Freiwald, dat de "Rocomotion-versie" € 449.00 kost. In één vd forum berichten zag ik een bedrag staan van €399.00. Is dit vanwege de updrade naar versie 8, of zijn er andere bronnen?

Groet,
Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

GerardWassink

  • Gast
Re: multi users
« Reactie #3 Gepost op: 2013-05-01, 14:58:11 »
Je krijgt een korting van 50 euro op de aanschafprijs als je een rocomotion licentie hebt.

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: multi users
« Reactie #4 Gepost op: 2013-05-01, 15:27:51 »
Rien,

Allereerst sterkte met je knie. Ik heet dan wel geen Piet, maar waag toch een poging.  ;)
Wat jij wilt kan, zoals Gerard ook al aangeeft, zeer zeker. Ik doe dit veel met het banenplan van de club, waarvan ik lid ben en leer op die manier veel over TC-Gold. Op het moment dat je het banenplan opslaat krijg je 4 bestandjes, namelijk:
1. Een TC-Gold file.
2. Een BAK file.
3. Een YRS file.
4. Een YRW file.

Deze 4 bestandjes/files slinger je op je usb-stick en vervolgens weer op de andere pc/laptop.


Rob

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: multi users
« Reactie #5 Gepost op: 2013-05-01, 15:34:58 »
Een goede dag,

Dat klopt dan, want de 100% prijs is nu € 499.00. Dus aanschaffen maar?!

Rien Markus.

RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0