Auteur Topic: Roco terugmeld module 10787  (gelezen 8366 keer)

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Roco terugmeld module 10787
« Gepost op: 2013-05-23, 15:50:32 »
Hallo Piet.

Ik loop nu tegen een vreemd probleem aan. Ik heb 5 terug meld modules 10787 achter elkaar  zitten.
De nummers 1,2,3 en 5 werken foutloos. Echter op nummer 4 gaat het ledje aan en uit wanneer het moet.
Maar rocomotion reageert er niet op. Bij het opstarten gaat alles normaal branden lijkt het en weer uit.
Het enige verschil met de andere is dat let 1,2,3 even actief blijven bij het opstarten terwijl bij de andere ledje 1 en 3 aan en uit gaan na het activeren.
Kun jij hier iets uit op maken.

Wietse

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #1 Gepost op: 2013-05-23, 20:24:33 »
Hallo Wietse,

Dit probleem kan diverse oorzaken hebben, eerst maar eens met iets beginnen.

Heb je de decoders geprogrammeerd, ik denk van wel
Heb je ze in de juiste volgorde aangesloten en dan met nme de laatste 4 en 5, niet verwisseld tijdens iets
Heb je in het programma bij de eigenschappen ook het adres en het systeem ingegeven

Je kunt altijd proberen om bv no:4 eens opnieuw te programmeren
Als het niet lukt kijk dan een met bv de eerste 2 decoders eraan en als dat goed gaat de derde erbij en dan de vierde en dan de laatste, zo kun je een foutje opsporen

kijk maar eens of dit kan helpen anders hoor ik het wel.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #2 Gepost op: 2013-05-23, 22:13:46 »
Piet.

E.a. heeft al 2 jaar gewerkt en ineens niet meer.
De module reageert overal op aan de leds te zien.
Er wordt niets doorgegeven aan het systeem.
Heb ook een andere kabel er aan gedaan.
Nummer 5 die er achter hang werkt gewoon.
Heb Traincontroller opnieuw geïnstalleerd.
Niets helpt echter......

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #3 Gepost op: 2013-05-24, 09:57:41 »
Wietse,

Is en blijft op afstand altijd moeilijk te zeggen wat de oorzaak kan zijn.
Maar als het probleem zich alleen voordoet bij module 4 dan zou ik eerste een kijken of het adres niet plotseling is weggevallen in de module, heb dit al eens eerder gehoort.
Dus programmeer deze 4e een opnieuw en kijk dan een of het is veranderd, controleer ook nog eens de instellineng ook al lijk dit in orde te zijn.

Hoor nog van Je


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #4 Gepost op: 2013-05-28, 22:40:39 »
Piet.

De terugmeldmodule had eerst de juiste code 00000100 = 4
Nu heeft hij 00000111 = 7.
De reeks is dus niet meer opvolgend. Vind het daarom gek dat nummer 5 wel normaal werkt.
De module krijg ik ook niet terug naar code 4.
Wat doe ik fout bij het programmeren?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #5 Gepost op: 2013-05-29, 09:02:23 »
Wietse,

Moeilijk te zeggen op afstand wat je verkeerd doet, als ik niet weet hoe jij het doet.

Vertel even in het kort hoe jij de 10787 programmeerd en waarme.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #6 Gepost op: 2013-05-29, 11:05:21 »
Piet.

Ik heb de module los gehaald en als enige aan Rocomotion gekoppeld zoals het beschreven staat.
Dan zet ik het systeem uit.
Start het daarna op en ga in een block de registerkaart oproepen en wijzig daar het adres in 4   1.
Daarna op ok.
Volgens de beschrijving heb je 1 minuut de tijd na opstarten om het adres te wijzigen.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #7 Gepost op: 2013-05-29, 13:41:28 »
Wietse,

Waarom zet je het systeem uit?

Een belangrijke handeling wordt vergeten, het aan en afkoppelen van de module, doe het maar een op de onderstaande manier.


Start rocomotion normaal op, alles normaal aangesloten

editor mode aan
ga naar een blok en klik (dubbel) erop en ga via algemeen , melder en eigenschappen naar de aansluiting (zie plaatje) zorg ervoor dat de aansluiting op 4 staat, anders op 4 zetten en het digitale systeem ingevuld is  (maar dat zal al wel zo zijn)

Klik op Einstellen en dan komt er een klein venster met configuratie, er wordt gevraagd of je wilt programmeren op adres 4

Klik op Weiter, venster veranderd iets, nu de verbinding met de centrale en de terugmelders losmaken, als dat gedaan is op weiter drukken

Weer een iets ander venster, sluit nu de terugmelder die je wilt programmeren aan op de centrale, ja alleen die, de andere los, als dat gedaan is dan op weiter en deze terugmelder is geprogrammeerd op adres 4 druk op ok

Nu kun je ze allemaal weer aansluiten in de juiste volgorde en niet vergeten om in het blok dat je hebt gebruikt het adres weer op de oude terug te zetten als dit blok voor een ander was dan 4

Probeer maar eens

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-05-29, 13:47:06 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wietse

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 55
  • Waardering: 1
  • TC Gold, DR5000, 3x DR 5033 MM,24 treinen
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #8 Gepost op: 2013-05-29, 16:24:33 »
Piet.

Alvast weer bedankt voor je bemoeienissen.
Ik weet al wat het probleem is aan de hand van jou picture. Dacht al iets te missen in het verhaal.
Maar bij mij verschijnt dus geen knop instellen !!!!!!
Ik zal vanavond thuis nog eens kijken waar dit nu mee te maken heeft.
Vreemd. Misschien een foutje in de software...

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco terugmeld module 10787
« Reactie #9 Gepost op: 2013-05-29, 19:05:22 »
Wietse,

Gebruik je rocomotion  of gebruik je traincontroller om te programmeren.

Je moet met rocomotion programmeren, sinds de kort kan dat niet meer met traincontroller, daar zit geen instellingen meer in, dat zal het probleem zijn denk ik


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-05-29, 19:12:52 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders