Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 4915 keer)

Offline meeldijk

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2017-09-06, 22:34:31 »
Dag allemaal,

Ik ben Ton uit Rotterdam, 53 jaar.
Na vele jaren de hobby weer opgepakt. Ik nu bezig om een digitale treinbaan op te bouwen deze ga ik besturen met de Ecos 2, deze week Train controller 8 brons aangeschaft snap er helaas nog geen fluit van . Hoop hier op dit forum de informatie te kunnen vinden om het werkend te krijgen.

Groet,

Ton

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2017-09-07, 07:29:32 »
Dag Ton,

Welkom op dit forum!

Met hulp van de hier aanwezige kennis gaat dat vast lukken...

Gerard

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2017-09-07, 10:01:57 »
Hi Ton,

Ook vanuit hier een welkom op dit Forum.

groet
Harald

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2017-09-07, 20:24:22 »
Hoi Ton,

Welkom en succes met de bouw! Tip; open gewoon een topic en lanceer je vragen, je word 'op maat' geholpen....

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2017-09-13, 13:21:12 »
Hallo Ton,

Op dit forum is veel informatie over TrainController te vinden. Als je de Duitse taal een beetje machtig bent is misschien ook https://www.modellbahnshop-lippe.com/mslstart/ een idee. In een serie video's (even naar beneden scrollen) wordt daar stap voor stap vanaf het begin het principe van computerbesturing en van het programma TrainController behandeld.

Misschien heb je er iets aan.

Groeten,
Bert

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 2017-09-13, 19:49:07 »
@ Forumbeheer,

Is het geen idee om 'tips' en 'links' naar publicaties onder te brengen in een apart onderdeel op het forum? Dus de link die Bert geeft, en andere waardevolle, leerzame pagina's, teksten, illustraties, video's etc etc etc?
Volgens mij kom je nooit in de problemen met copyright omdat je een link plaatst en niet een copy van of iets download op het forum. Het is zo zonde als je dit soort waardevolle 'tips' mist, terwijl als ze op een vaste plek worden verzameld ze steeds voor iedereen makkelijk te vinden zijn. Een soort van 'mediabibliotheek' ?

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2017-09-13, 20:08:48 »
@ Martijn,

Het staat iedereen vrij links en tips te plaatsen in de betreffende sectie van het forum.
Ik heb de naam van het onderste board ietsje aangepast zodat het die lading beter dekt.

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 2017-09-13, 23:54:28 »
Mooie verbetering, merci!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 2017-09-14, 12:38:47 »
Beste Gerard,

Dat is zeker een goede thema om dit onder Tip te zetten.

Alleen heb ik een vraagje.
Op jullie forum zijn alles te vinden wat er maar onder de trein hobbyisten willen zoeken.
Als je alles wat binnen onze hobby wil gaan zoeken onder Tips, dan heb je een hele scala van diverse onderwerpen in de Tips.

Is het dan mogelijk om onder Tips een Thema bijv. TC-Gold een artikel te loodsen en bijv. Thema Roco hardware een artikel te plaatsen, enz, enz.
Mij lijkt het overzichtelijker om direkt herkenbaar naar de Tips thema die dat naar verwijst.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 2017-09-14, 14:13:27 »
Dag Jan,

Specifieke tips mag je altijd in een betreffend board plaatsen. Als je een tip het voor Traincontroller Gold, plaats die dan in DAT board.

De besproken verandering is bedoeld voor verdere tips, niet gerelateerd aan enig onderwerp wat al een eigen board heeft.

Het forum is echt niet druk genoeg om te rechtvaardigen dat er nog een hele andere sub-structuur wordt opgetuigd.

We hebben dat wel eens geprobeerd, met onze Wiki, en die is een zachte door gestorven.

Gerard

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Even voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 2017-09-14, 16:47:09 »
Hallo Gerard,

Duidelijk!.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Hamelinck

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
  • Een echte Rotterdammer is een SPARTAAN toch ?
    • Treinen Leo
Re: Even voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 2017-09-17, 14:39:37 »
Hallo Ton,

Uiteraard welkom op dit interessante forum.
Als je er een beetje de weg op weet kun je eigenlijk op alle vragen een antwoord vinden.
Maar heb je er wel eens over gedacht een modelspoorvereniging te bezoeken ?
Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat je ook daar erg veel info vindt mbt. zowel digitale besturing als de scenery.
Er is vast wel een club bij jou in de buurt.
Als Rotterdammer, woonachtig in de Hoeksche Waard, ben ik al jaren lid van MSG Drechtsteden.

Ik wens jou veel plezier met de modelspoor hobby.

Met vriendelijke groet,

Leo Hamelinck
Ik ben al jaren lid van:
ModelSpoorGroep Drechtsteden
www.msgdrechtsteden.nl