Bedankt Piet. In mijn geval moet de trein voorbij de wissel stoppen.
De bezetmelding van die wissel, kan die automatisch gekoppeld worden aan een bepaalde trein?
Die vlag moet je als ik het goed begrijp telkens manueel plaatsen.
Ik voeg even een afbeelding bij van de twee situaties: de versie met de vermelding "+Yards2" in
de naam is de nieuwste, met als gevolg bovenstaand probleem.
De andere, de bestaande, heeft rechts op de binnenbaan 2 blokken tussen de wissels bovenaan
en onderaan, met de scheiding tussen de twee in het midden van de bocht. De onderste van de
twee doet dienst als keerlusspoor.
Het derde stationsspoor rechtsboven is bedoeld voor een pendeltrein, en wordt in het nieuwe plan
doorlopend. Het onderste stationsspoor doet dienst als inrijspoor voor het rangeerterrein links, en
kan nu langer gemaakt worden door het wegvallen van de engelse wissel die de omloopsporen
moest creëren. Die laatste functie valt weg, maar dat is niet erg: er past nu een langere trein in,
de loc kan ontkoppeld worden en een rangeerloc kan de stam komen halen.
Gevolg is wel dat het blok rechtsboven op de binnenbaan (er wordt rechts gereden) nu te kort wordt
voor een langere trein. Het zou dus handig zijn als die trein verder in het station kan stoppen voorbij
de wissel, en liefst automatisch onder controle van TCgold, mét blokkering van de wissel.
Veel tekst om te lezen maar het verduidelijkt misschien één en ander.
Groeten, Bertus