Auteur Topic: Leeft dit forum eigenlijk nog?  (gelezen 10896 keer)

GerardWassink

  • Gast
Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Gepost op: 2013-07-26, 17:44:54 »
Mannen,

Ik zie (bijna) geen updates meer.
Hebben we met z'n allen andere wegen gevonden om onze voortgang wereldkundig te maken?
Heeft het iets te maken met een zomer dip?
Zijn we allemaal met reces?

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #1 Gepost op: 2013-07-26, 17:58:06 »
Gerard,

Warmte, vakantieperiode zouden dat geen oorzaken kunnen zijn¿¿¿ Yes, ik know, het is al een tijdje rustig op het forum. Het komt vanzelf wel weer op gang en zo niet dan moeten we er mogelijk wat mooie natuurfoto's bij halen. ;) :D

Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #2 Gepost op: 2013-07-26, 18:42:47 »
Hi Gerard,

Ik zie echt geen reden waarom het forum er op achteruit zou gaan hoor. Er komen toch nog regelmatig nieuwe leden bij?
Ik denk écht wel dat het de zomer is: eerst een lange winter, geen lente en dan plots "zomer". Iedereen die kan zit waarschijnlijk wel ergens op een terrasje of zo.

Ik merk het ook aan het aantal emails dat ik binnen krijg. Hoe harder de zon schijnt hoe minder emails  :) .

We zijn een toffe club en dat zal wel zo blijven, en wie niet ergens aan de Costa ligt te bruinen die kom je tegen op het forum.
Samen met Rob zijn we toch al met drie.  ;)
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #3 Gepost op: 2013-07-26, 18:49:56 »
Samen met Rob zijn we toch al met drie.  ;)

 ;D :D 8)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #4 Gepost op: 2013-07-26, 18:55:13 »
Ja, jammer dat het zo rustig is.
Vaak als je vragen stelt komt er weinig reactie alleen van een paar (+/- 4) trouwe forum leden.

Je ziet dat sommige draadjes toch door veel mensen gelezen worden maar het kost waarschijnlijk te veel moeite om ook een ander eens te helpen of te reageren op een item.
elke input en reactie is nuttig en houdt het forum levendig.
We zouden allemaal veel praktische voorbeelden van Traincontroller kunnen gebruiken.

Iedereen een fijn weekend, Ad.

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #5 Gepost op: 2013-07-26, 19:55:06 »
HAllo Gerard,
Ik denk dat het wel degelijk het weer is of dan toch zeker het seizoen. Persoonlijk heb ik vanaf begin maart nauwelijks meer iets aan de hobby gedaan, puur seizoensinvloed (grote piek werk, en privé activiteiten die in de winter compleet stil liggen). Zal verschillende collega-spoorders ongeveer ook zo vergaan. Komt wel weer. Ik ben bijvoorbeeld van plan straks mijn baan voor te stellen hier in een passende foto-reportage vanaf start bouw tot nu. Is dat niet een idee om als "actie" in het najaar te doen naar alle leden; introduceer je baan met foto's???? Maakt het forum behalve technisch/advies (want dat is top!) ook modelspoor visueel leuk om in te struinen.
Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #6 Gepost op: 2013-07-26, 21:05:13 »
Gerard en andere,

Voor mij is het op dit moment zo da er weinig tijd is voor de modelbaan, druk met huishoudelijk werk, te warm en benauwd weer voor Mientje, te weinig longcapaciteit, 30%, en  dan is het in de avond ook geen weer om boven te zitten.

Kan zelf op mijn baan nu niet veel doen, interface even uitgeleend aan een spoorcollega en kapot terug gekregen, niets werk meer, wil hem niet losmaken ivm garantie, dus opsturen en bij roco zijn er ook veel met vakantie, dus afwachten.

Er komen wel weer betere en drukkere tijden,

Zit nu veel via mijn tablet mee te kijken

Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #7 Gepost op: 2013-07-27, 10:07:52 »
We kunnen ander ook nog een topic "moppen tappen" starten.  ;D ;D ;D

Rob

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #8 Gepost op: 2013-07-27, 13:22:00 »
Gerard en andere, zie het ook eens zo.
Als je begint ben je een baby en de senioren zijn dan al wellicht 1000 stappen verder.
Beide staan niet stil en gaan voort, maar inlopen doe je zelden of nooit. Dus de input van de senior wordt gevolgd en deze gaat inmiddels ook verder op zijn avontuur.
Neemt niet weg dat ik nog steeds dingen op forums vind om mij het leven in traincontroller aantrekkelijk maken/houden waarvoor dank.

Gewoon doorgaan dus met input geven al is de respons minder als je in eerste instantie hoopt.
Groet Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #9 Gepost op: 2013-07-28, 19:21:05 »
Inmiddels de interface maar open gemaakt, kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen
Paar weerstanden vervangen die volgens mij er niet meer fris uitzagen, en het wonder geschiede, alles werkt weer als voorheen

Pietje is weer blij

Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #10 Gepost op: 2013-07-29, 11:53:09 »
Hallo allemaal,

hou de weinige reakties maar op het weer en vakantie, heb op dit moment ook een zomerstop, bloedheet op zolder en een tuin en vrouw die ook aandacht nodig hebben.
Al ben ik ook nieuwsgierig wat er gebeurd op het forum.
Tevens pik ik ook telkens weer dingen op, op het forum waar ik wat aan heb, waarbij ik me niet telkens in een discussie meng.

Ga gewoon zo door, alle moeite wordt zeer gewaardeerd.( ik denk ook door andere )

Groeten,

Henk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #11 Gepost op: 2013-07-29, 12:55:46 »
Hallo Gerard en ander spoorders. Wat mij betreft leeft het forum. Ik probeer dagelijks de nieuwe berichten te volgen. Als ik het goed heb gezien ben je zelf lekker bezig met de baan. Met veel interesse volg ik dat. Helaas is er voor mij wat minder tijd voor de hobby omdat ik kerkelijk weer meer actief ben. Ook de woning had de nodige aandacht nodig. een verfje hier en daar kon geen kwaad. Ik probeer daarnaast wekelijks een avond in te plannen voor de hobby. Ik ben rustig aan het door bouwen. en terwijl aan het nadenken over het aansluiten van de diverse onderdelen. Ik ben nog steeds opzoek naar iemand die de handleiding voor de upgrading van de Z21 kan vertalen. http://www.z21.eu/Downloads. Daarnaast vragen familie omstandigheden de nodige aandacht. Het klimaat in de hobbyruimte is prima. De isolatie houd niet alleen de oververzadiging aan WiFi verbindingen buiten de deur maar de warmte.  We blijven gewoon rustig aan doorbouwen en op het forum lezen.

Groet
Arie
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #12 Gepost op: 2013-07-29, 14:19:18 »
Arie,

Wat bedoel je met de upgrading van de Z21, volgs mij is er maar een handleinding

Je kunt de Nl versie (plaatjes met bijschrift zijn Duits) vinden onder handleidingen.

Handleiding Z21 van datum 26-8-2012

Gr Piet


[edit]Link gemaakt van de tekst (Gerard)[/edit]
« Laatst bewerkt op: 2013-07-29, 14:42:08 door GerardWassink »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #13 Gepost op: 2013-07-29, 15:22:19 »
prima Gerard

had mij even ten rusten gelegd


Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Leeft dit forum eigenlijk nog?
« Reactie #14 Gepost op: 2013-07-31, 12:54:58 »
Piet, in een ander draadje dd. verwijs je naar een website http://www.z21.eu/downloads. Een website waar toolsstaan om de Z21 te upgrade. Als ik het goed heb moet ik het bestand hebben waar in pdf de volgende handleiding bijhoort:
Z21 Maintenance V1.03 - Manual. Dit pdf bestand is in het duits. En dat kan ik niet lezen. Ik probeer dan wel via google translate blokken tekst te vertalen. Maar dan is ook niet alles. Ik kan en wil het bestand wel downloaden en als bijlage toevoegen. Maar ik denk dat met deze verwijzing er wel uit komt. Althans dat hoop ik.

Groet
Arie
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.