Auteur Topic: Digitaleren roco driewegwissel  (gelezen 6525 keer)

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Digitaleren roco driewegwissel
« Gepost op: 2013-12-21, 17:01:49 »
Beste mensen,

Ik ben vandaag begonnen met het digitaliseren van mijn Geoline wissels. Dit is goed gegaan. Alleen heb ik een probleem met de driewegwissel. Ik ben begonnen met 1 van de 2 wissels en heb daarin dezelfde procedure gehanteerd als bij de tweewegwissels. Nu heb ik het probleem dat ik de wissel alleen naar afbuigen kan instellen. Hij reageert niet op rechtdoor. Als decoder gebruik ik de 10775.
Heeft iemand een advies voor mij?
Zie bijgaande foto van de huidige situatie.
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #1 Gepost op: 2013-12-21, 17:54:45 »
Hans,

Het is wel moeilijk te zien op de foto maar ik denk dat een van de twee stekkertjes (rode, zwarte, groene draad) niet in de juiste gaatjes zit.
Er moet tussen de twee stekkertje aan een spoel een ruimte blijven van een gaatje.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #2 Gepost op: 2013-12-21, 18:39:42 »
Hoi Piet, ja die zit er wel. Dit is gelijk aan de tweewegwissels en die doen het wel. De wissel werkt slechts 1 kant op. Afbuigen. Bij rechtdoor werkt het niet en geeft de decoder een rood lampje.
Kan je hier iets mee?
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #3 Gepost op: 2013-12-21, 23:43:35 »
probeer de aandrijving eens om te wisselen
misschien ligt het aan de aansluitstekker
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #4 Gepost op: 2013-12-22, 09:17:00 »
Hans,

Een uitdrukking zegt: meten is weten.
Pak je multimeter eens en meet je stekkerverbindingen eens door. Ik heb hier een stuk of wat stekkertjes bij zitten waar men aan het freewheelen is geweest met de aansluitingen van de draden. Het kan zijn dat je groen en zwart moet omdraaien, maar ook rood en groen of rood en zwart. Heb voor de zekerheid hier toen eens een foto van gemaakt en nog bewaard ook. ;)

Rob

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #5 Gepost op: 2013-12-22, 09:28:54 »
Hoi Rob,

Bedankt voor de tip maar dit is niet het probleem. Ik heb het snoertje van een werkende wissel gepakt maar het probleem blijft gelijk. Ik heb nu een kant van de driewegwissel werkend. De andere kant reageert alleen 1 kant op maar niet terug.
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Digitaleren roco driewegwissel
« Reactie #6 Gepost op: 2013-12-22, 11:46:19 »
Mijne heren,

Het probleem is opgelost. Er zat toch een kortsluiting in de verlengdraad. Maar 1 koperdraadje, nauwelijks zichtbaar, maar ja... Dat is net genoeg om iets niet te laten werken.
Bedankt voor ieders inbreng in deze.

Groeten,

Hans

 :)
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.