Auteur Topic: rails  (gelezen 4112 keer)

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
rails
« Gepost op: 2013-12-29, 20:52:06 »
Als ik dadelijk dus ga beginnen met bouwen he, dan is de vraag, leggen jullie de rails los aan elkaar, of solderen jullie ze vast of met draadjes bij de rail lassen.

Met LGB gebruik ik namelijk speciale geschroefde verbindingen dan heb ik nergens anders op de baan meet een extra aansluiting nodig.

Maar hoe doen jullie dat met H0 ?

Hans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rails
« Reactie #1 Gepost op: 2013-12-29, 21:07:35 »
Hans,

Een beetje afhankelijk van welke rails je gebruik maar in het algemeen soldeer ik de draadjes aan de rails.
normaal gesproken aan de onderkant van de rails of aan de buitenzijkant, binnenkant lopen de flenzen van de wielen.

Gr Piet


aanvulling, de lassen met rails verbinders
« Laatst bewerkt op: 2013-12-29, 21:36:24 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: rails
« Reactie #2 Gepost op: 2013-12-29, 23:21:36 »
Ik gebruik uitsluitend flexen van een cm of 90. Iedere flex krijgt een eigen aansluiting, ofwel direct van de CVL (Centrale Voeding Leiding) - ook wel ten onrechte ringleiding genoemd, ofwel vanaf de vorige flex.

En om ze in lijn te houden verbind ik ze uiteraard onderling met rail-lasjes - naar behoefte wel of niet isolerend.

Gerard