Auteur Topic: rail isolatie  (gelezen 5346 keer)

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
rail isolatie
« Gepost op: 2013-12-29, 21:43:20 »
Hallo,

Hebben jullie een paar linkjes naar rail isolatie dingen die je dus 2 rails erin zet ipv de schoentjes, of slijpen jullie de rails door met een dremel ? en in geval van laatste hoe breed is deze spleet dan ?

Offline anton

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
    • zoal.info
Re: rail isolatie
« Reactie #1 Gepost op: 2013-12-29, 22:05:34 »
Afhankelijk van het merk rails, zal die zelfde fabrikand daar plastic railverbinders voor hebben.
ik heb allen bij een flexrail een keer de dremel er in gezet.
maar ik vind de overgang dan te groot, met het bekende spoor geluid effect tot gevolg

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rail isolatie
« Reactie #2 Gepost op: 2013-12-29, 22:15:48 »
Ik gebruik ook isoleer railsverbinder, zoveel mogelijk waar het kan bv. Bij be blokken voor de melders.
als er doorgezaagd moet worden dan gebruik ik een railzaagje van roco en om het geluidcte verminderen vul ik de opening op met 2 componenten ljjm. Overtollig kun je wegsnijden met een scherp mesje

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: rail isolatie
« Reactie #3 Gepost op: 2013-12-29, 23:24:35 »
De voordelen van het gebruik van flexrails in plaats van stock rails zijn legio, onder andere dat wanneer je het spoor aan het leggen bent en je wilt op een bepaalde plek isoleren, dan slijp je de flex door, je trekt met een tang de railstaaf wat uit elkaar, frummelt er een iso-lasje tussen en drukt de staven weer tegen elkaar aan. Dan slijp je de einden op maat en klaar is Kees (of Hans).