Auteur Topic: Kortkoppeling  (gelezen 5405 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Kortkoppeling
« Gepost op: 2013-02-19, 19:32:31 »
Hallo,

Weet toevallig iemand of de Roco kortkoppeling zonder bezwaar kan worden gebruikt voor LS Models plan W en Artitec plan E? Of gaat dit problemen opleveren? (buffers, ontsporingen etc).

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline marc.noordenbos

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Re: Kortkoppeling
« Reactie #1 Gepost op: 2013-06-04, 09:03:53 »
Hallo Rinus,

Gewoon in de NEM schacht steken. Ik heb zelf al mijn rijtuigen (Artitec, Ls, Fl'man, Roco))
met Roco kortkoppelingen uitgerust. Dit gaat prima. Je kunt ook die van Fleishmann gebruiken.
Eigenlijk kun je elke koppeling in de NEM schacht steken (behalve héél erg oude uit de 70 'ger
jaren.)

Groeten, Marc Noordenbos

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Kortkoppeling
« Reactie #2 Gepost op: 2013-06-04, 10:35:33 »
Theoretisch past dat altijd, want daarvoor zijn de NEM normen. Echter waar je wel rekening mee dient te houden is de radius van je bochten. Zijn deze (te) krap, dan zal menig rijtuig/wagon ontsporen op deze punten. Ikzelf heb de FLM profikoppelingen en die bevallen mij het beste.

Rob

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Kortkoppeling
« Reactie #3 Gepost op: 2013-07-22, 19:43:27 »
Precies dat bedoelde ik Rob. De radius van de bochten is wel een probleem vermoedelijk. Goed ik heb eigenlijk sinds maart niets meer aan de hobby gedaan maar er komt nu weer voldoende tijd vrij en als het huidige weer omslaat ga ik weer aan de slag. Heb inmiddels een partijtje Roco kortkoppelingen binnen en die ga ik er dan spoedig opzetten, eens kijken naar het resultaat bij de plan E en plan W rijtuigen. Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor