Electronica > Algemeen

band rollen

<< < (2/6) > >>

anton:
Idee lijkt me prima, let wel hoe meer aders hoe breder de kabel.
En daar worden ze niet handelbaarder van.
Bij een bocht kan je het beste de kabel omvouwen.

Rob Manenschijn:
Roco

16 polige stekker

8 polige kabel

Gewoon de nummer uit Piet z'n foto invoeren bij productinfo op de site van Roco en je ziet gelijk wat het is en kost.

Rob

opa-bullcat:
Beetje te prijzig als ik het zo bekijk, Rob

GerardWassink:

--- Citaat van: opa-bullcat op 2014-01-03, 16:55:53 ---Wat is mijn bedoeling hiermee, ik wil de brede band, oook wel flaTcable ge noemd onder de baan hebben hele maal rondom, als ik dan in de buurt kom van een wisselstraat knijp ik zo, stekker op de cable en verbind de wissels met de juiste adres op de kabel., eigenlijk dacht ik dat dit wel zou kunnen werken lijkt mij, het voordeel is , dat ik eigenlijkmaar korte stukjes draad heb van de wissel naar die stekker op die flatcable.

Graag even mee denken, op laagspannings gebied ben ik geen kei namelijk, er staan wel waardes bij deze stekkers maar die zeggen me dus totaal niks, zal ze toch even neer plempen hier :D

...

laat het maar horen wat jullie van me idee vinden, en ja we zullen de  nr's moeten onthouden welke je gebruikt :)

Hans

--- Einde van citaat ---

Okay, even meedenken. Laat de informatie uit deze pdf even goed op je inwerken, dan zul je zien dat je met te dunne kabels (te) grote spanningsverliezen krijgt. Houdt er rekening mee dat je voor elke wissel een aanvoer- en een retourleiding hebt, dus een afstand van 6 meter betekent 12 meter leiding!!! Decoders zoveel mogelijk in de buurt van de wissels, dat is mijn devies.

De draad die je noemt is namelijk wel heel erg dun! Zie deze chart, waaruit je kunt afleiden dat AWG 28 staat voor 0,081mm2...  Da's zo dun dat ik ze in mijn berekeningen niet eens heb meegenomen.

HTH,
Gerard

opa-bullcat:
Hallo Gerard, nu heb ik vandaag die witte doosjes met 0,14 binnen gekregen, die lijken me nog wel dunner als die bandkabel dus.

en voor de rest snap ik ut niet wat er in die pdf staat he, maar als jij zegt gaat niet lukken dan gebruik ik dat niet ondanks dat die witte doos draadjes dunner zijn als een bandkabel die ik ken uit de pc wereld.

Hans

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie