Auteur Topic: Beurs Houten  (gelezen 6407 keer)

Offline Hansw

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 505
  • Waardering: 0
Re: Beurs Houten
« Reactie #15 Gepost op: 2023-08-28, 17:16:03 »
Beste Piet , een prachtige stoomloc 
Is hij ook met sound of digitaal voorbereid 

Persoonlijk  vindt ik de S3/6  en S2/6  een van de mooiste modellen  . Ik heb de TRIX  22403  S3/6   De Brawa 70014  S2/6 vindt ik ook heel mooi maar die is nog steeds niet leverbaar , was al in 2021 aangekondigd  .   


Mvg Hans

P.s  Piet is dit de loc die toen gevallen is omdat je per ongeluk de snelheidsknop niet helemaal had uitgeschakeld 
« Laatst bewerkt op: 2023-08-28, 17:26:58 door Hansw »
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 802
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Beurs Houten
« Reactie #16 Gepost op: 2023-08-28, 17:30:17 »
Piet,

Een bijzondere lok, die om een parade parcours vraagt.Stuk of zeven DWL-wagons en een goederen/post wagon en dan showen (💸💸).
BR 16 (oude S10). Aandrijfwielen van 1980 mm diameter en loopwielen 1100 mm. Tender (oude) 2'2' T20 oorspronkelijk.
Top 100 km.

Dus een prachtmachine. Er zijn drie stuks gebouwd: BR 16 001 - 003
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 861
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Beurs Houten
« Reactie #17 Gepost op: 2023-08-28, 17:35:30 »
Dit is zeker een hele mooie lok.
Toen Piet hem op de beurs liet zien wou ik hem al in onze tas stoppen haha.
En dat voor een hele mooie prijs.
Op catawiki staat er nu 1 daar is al bijna 2x zoveel voor geboden.
« Laatst bewerkt op: 2023-08-28, 17:51:56 door denobis »
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 505
  • Waardering: 0
Re: Beurs Houten
« Reactie #18 Gepost op: 2023-08-28, 17:42:45 »
Beste , Jammer dat ik ivm mijn gezondheid niet naar de beurzen kan , ik krijg namelijk op de gekste tijden enorme pijn aanvallen en moet dan gaan liggen. Dat kan op de beurs natuurlijk niet .
Ze weten nog steeds niet waar deze pijn vandaan komt  . Volgende week weer een onderzoek .   

Ik zag ook de Br 16  DB  Roco 63310 , mar die van Piet vindt ik mooier

Mvg Hans   
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #19 Gepost op: 2023-08-28, 18:55:19 »
Hansw,

Deze lok is digitaal zonder geluid, Roco heeft wel een uitvoering met geluid gemaakt maar in een hele kleine oplage, ook heeft Roco een kleine oplage gehad van de lok met 1 wagen erachter, artikel no 61472, prijs dicht bij de 600 euro.

verder heb ik ook nog een zwarte 3/6 ook digitaal zonder geluid, artikel no 63363

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #20 Gepost op: 2023-08-28, 19:02:46 »
S 3/6 met wagen 61472
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 861
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Beurs Houten
« Reactie #21 Gepost op: 2023-08-28, 19:21:48 »
Piet ik mag het leiden dat je op de volgende beurs de wagon(s) vind.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #22 Gepost op: 2023-08-28, 19:27:49 »
Hans,

Die had ik ergens anders gevonden op de beurs maar die verkoper vroeg heel veel geld en dat was mij net een beetje te veel, 150 euro alleen voor de wagen, heb nog geprobeerd er wat vanaf te pingelen maar niks, misschien de volgende keer.
De wagen ziet er niet zo mooi uit als de lok
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 861
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Beurs Houten
« Reactie #23 Gepost op: 2023-08-28, 19:32:40 »
Ach Piet je vind hem vast wel en Als hij dan niet zo mooi is als de lok wat maakt het uit .
Dan heb je de boel compleet.
Heb je hem al laten rijden?
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #24 Gepost op: 2023-08-28, 19:43:14 »
Hans,

Heb hem vanmiddag even op het programmeer spoor gehad en alles uitgelezen, moet nog wel het een en ander bijstellen maar hij rijd en de verlichting die doet het ook en op F1 zit een heel zachte piep die ik niet kan thuis brengen, nog nooit gehoord verder geen geluid
lijkt op een fluitje van de conducteur op hele verre afstand
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #25 Gepost op: 2023-08-28, 19:48:19 »
Op Ebay staat ook gevraagd bij sommige advertenties en dan zijn voor de S 3/6 meerdere gegadigde en dan zijn er zo ongeveer 15 deelnemers voor je, dus bij zo weinig aanbod kom je nooit aan de beurt of je moet nog 100 jaar leven maar dat zie ik op mijn leeftijd niet meer zitten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 861
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Beurs Houten
« Reactie #26 Gepost op: 2023-08-28, 20:01:38 »
Piet gewoon op de beurs blijven zoeken.
Met de lok had je ook veel geluk.
Weet je ook wat voor decoder er in zit?
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 802
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Beurs Houten
« Reactie #27 Gepost op: 2023-08-28, 21:05:19 »
Piet,


Met één van de cv's kun je de versterker toch harder of zachter zetten? (Heb dat ergens gelezen. CV > 100).

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Beurs Houten
« Reactie #28 Gepost op: 2023-08-28, 21:14:29 »
Dirk, zover heb ik nog niet gekeken maar er zit geen sound decoder in  gewoon een met 8 pinnetjes en verder niks dus weet nog niet waar het geluid eigenlijk vandaan komt, wil hem niet open maken als het niet nodig is. Er zitten te veel frutsels aan en die zijn zeer kwetsbaar

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2023-08-28, 21:16:14 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 861
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Beurs Houten
« Reactie #29 Gepost op: 2023-08-28, 21:17:36 »
Piet het kan zijn dat de motor op de foute frequentie word aangestuurd dan gaat hij piepen.
Kijk of de decoder de mogelijkheid heeft om bv op een lagere of hogere frequentie de motor aan te sturen.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans