Electronica > Algemeen

Verlichting Viessmann

(1/3) > >>

Hansw:
Voor de verlichting van mijn bouwmodellen ( Huizen )  :
Heb ik Viessmann  led 6047    14-24v DC  rechtstreeks aangesloten  op de   Aliexpress   Kaypw Schakelende Voeding Licht Transformator AC110V 220V Naar Dc  12V  60 Watt aangesloten .
De ledlampjes hebben een weerstandje ter beveiliging .
Nu heb ik 20 ledlampjes op  twee  Kaypw  aangesloten ( 10 stuks op een Kaypw )

Het resultaat valt een beetje tegen : overdag zie je de verlichting niet , alleen s, avonds in het donker
Ligt dit aan de Ledlampjes of is de Kaypw trafo 60 watt te zwak
Kan ik de lampjes eventueel aansluiten op een Trafo  sec I  0-9 V   4.8VA     sec II  13v    6.5 VA 
Ik zie op de trafo niet het aantal WATT staan 
Mvg Hans

denobis:
Logisch dat ze zwak branden.
Ze zijn minimaal 14 volt tot maximaal 24volt en jij zet er 12 volt op.
Beter zou zijn 20 volt.
Je kan er eventueel een buck converter tussen zetten dan kan je de boel nog regelen ook.
Zie: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/power/spanningsconverters/buck-boost-%28step-up-down%29-converters/dc-dc-verstelbare-step-up-down-buck-boost-converter-xl6009-4a

Hansw:
Hans , ik had nog twee van de deze liggen ( Op advies van een forumlid gekocht bij Ali maar nooit gebruikt )  :https://www.vanallesenmeer.nl/LTC1871-DC-DC-step-up-converter-3-35V-6A
Deze heb ik nu aangesloten op de voeding en met de knopjes ingesteld  bij OUT  op 20 volt   

De led lampjes geven echter geen sterker licht , kan het zijn dat ze al het maximum hebben bereikt , want als ik het huisje verwijder brandden ze op zich wel fel .

Mvg Hans


denobis:
Dan lijkt het er op dat ze of verkeerd geplaatst zijn of dar je ramen niet echt doorzichtig zijn.
Ik gebruik zelf train o matic ledjes ,
Deze zijn zeer klein en geven prachtig licht en zijn in meerdere kleuren verkrijgbaar.
Ze kosten 1,65 e per stuk en werken op 12 volt.
Ik vind viessman erg duur en vaak niet eens goed.

Hansw:
Hans , dat klopt  maar ik had ze gekocht van wege dat er een weerstandje aanzit , dit omdat ik een keer al mijn lampjes had opgeblazen door kortsluiting
Bij de bouwinstructie wordt zelfs dit led lampje geadviseerd en je moet het in een soort trechtertje plaatsen  in het gebouw , daar slaan ze de plank dus volledig  mee mis .
Maar dan ga ik ze een keer  vervangen met de door jou gebruikte Train o matic   
Mvg Hans     

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie