Electronica > Algemeen

Verlichting Viessmann

<< < (3/3)

Hansw:
Beste Hans , ik wilde het even testen  in de toekomst vervang ik ze door de leds die jij gebruikt
De kleur kan ik niet wijzigen omdat ik ze rechtstreeks op de trafo heb aangesloten ; de regelaar die bij de ledstrips erbij geleverd was is heb ik niet gebruikt
Het zijn oude  Ledstrips van Ikea  ( niet een snoer die je op maat kunt knippen .)

Mvg Hans     

denobis:
Hans er zijn verschillende kleuren leds.
Bv. warmwit , of geel (warmwit is de meest gebruikelijke).
Daar zal je dan mee kunnen experimenteren.
Verder zou ik er een buck converter tussen zetten ( bij 12 v leds buck down) daar me zou je de sterkte mee kunnen beïnvloeden.
Ook zou ik bv de daken van binnen zwart maken want ze schijnen nog al door.
Verder voor een natuurlijk uitzicht zou je ze zo kunnen plaatsen dat niet ieder raam van een gebouw verlicht is (je doet zelf toch ook niet in elke kamer het licht aan ).
Je kan ook gewone leds gebruiken met een weerstand dat is veel goedkoper.

Hansw:
Hans, dank je voor het  goede advies  . Trouwens de tram rijdt ook weer goed na de tip van je hoe de antislip bandjes te vervangen zonder alles los te hoeven maken .
Mvg Hans 

denobis:
Hans ik kan af en toe wel een warhoofd zijn maar ik weet uit ervaring zijn hoe bepaalde dingen op te lossen.
Ik geef je hier nog het advies om 1 huisje apart vd baan te nemen en daar mee met de verlichting te experimenteren.
Dat werkt wat makkelijker en als je dan tevreden bent met het resultaat dan pas doe je de rest.
Dat scheelt veel moeite en geld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie