Commercieel > Roco - H0 GeoLine

Geoline is toch erg breekbaar

(1/3) > >>

Hellstech:
Hallo medespoorders,

Het is natuurlijk al bekend dat de Rails-bedding na verloop van tijd erg breekbaar/bros wordt; werd er gisteren zelf mee geconfronteerd toen ik een kruiswissel met gerepareerde wisseltong terug wilde monteren er diverse stukjes wissel en driewegwissel om mijn oren vlogen en de kruiswissel zelf ook.....(helaas enig gevloek) en frustaties  >:( tot gevolg. En ook de wisseltong weer defect....Ik vind dat Roco het type kunststof eens moet veranderen want dit kan natuurlijk niet en goedkoop zijn ze bepaald niet... ::)

Groetjes,

Mike

Nicoh:
Ik ben het helemaal met je eens, het is echt troep wat hier geleverd wordt.
Je bent er wel een vermogen aan kwijt vooral als je wissel koopt met motor en decoder.
Het idee erachter is erg goed, maar de uitvoering om te huilen

Martijn W:
Ook helemaal mee eens. Er zijn al meer topics over geschreven hier op het forum. Maar het is wel echt zo. Het breekt bij het minste of geringste, en dat voor dat geld. Mijn Geoline materiaal is nu een jaar of acht oud en het belabberd hoe het er uit ziet. Alleen de flexrail is goed. En ja ook de kwaliteit van de wissels en engelsman is ver beneden pijl. Ik ben echt Roco fan, de locs zijn stuk voor stuk fantastisch bijv, het roco line programma is ook echt goed. Maar Geoline, harde bedding, is echt een aanfluiting.

GerardWassink:

--- Citaat van: Martijn W op 2019-01-21, 22:03:19 ---... Alleen de flexrail is goed. ...

--- Einde van citaat ---

Nou, daar is ook wel wat op af te dingen. Ook de flex-rail heeft van die harde eind-stukjes, die na verloop van jaren bij het minste of geringste breken.

Reden waarom ik ben overgestapt op Tillig Elite H0.

Gerard

Martijn W:
Klopt, die eindstukjes van de flexrail zijn ook hard plastic. Maar verder gaat die rail goed. Ik had nalv dit topic nog eens even naar de staat van de geoline rails gekeken, het is echt zo erg als beschreven. Vind dat toch wel een slechte zaak, zou Roco dat zelf ook inzien? Omdat ze de soft Geoline weer terug in het programma hebben genomen, zou zomaar een overweging kunnen zijn geweest. Hoe dan ook, ik bouw nu verder met Rocoline. Hardstikke goed, prima. En in de toekomst wil ik gedeeltelijk (op de huidige baan) of geheel (een nieuw project... ooit?) overstappen naar een finescale rail. H0 Tillig Elite ligt dan inderdaad erg voor de hand, prachtig spul is dat.....
Vandaag trouwens 2 flexrails met betonbielzen besteld, eens kijken hoe die er uit zien, maar dat terzijde.

Gr.Martijn

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie