Commercieel > Roco - H0 GeoLine

Roco Geoline maus werkt niet meer ( door Piet reeds gemeld )

(1/4) > >>

Hansw:
Beste , omdat ik een aantal functies boven de 20 niet kon gebruiken heb ik met de Maintenance tool de versie 2.00 ook  op de oude rode maus ingelezen .
Nu werkt deze niet meer icm met  het zwarte kastje van de Roco geoline 10764   
Omdat ik twee gescheiden banen gebruik ,naast de z21 baan met draadloze zwarte maus gebruik ik ook nog een baan met de  oude Geoline apparatuur 
Als ik deze nu opstart krijg ik de melding V2.00  op de rode geoline maus en kan verder niets selekteren
Helaas kwam het bericht van Piet te laat omdat ik toen al de upgrade had uitgevoerd   
Piet vermeldde het het volgende :  Als ik het goed begrepen hebt kun hierna de maus met kabel niet meer gebruiken als master aan bv de oude centrale 10764  alleen nog als slave   
Als ik hem op de slave aansluit werkt hij ook niet .  Ik zag in de gebruiksaanwijzing van de oude maus staan dat je met CV 8 alles kan terugzetten maar ik kom bij geen enkele cv instelling
Ik kan ook de optie terugzetten naar fabrieksinstellingen niet vinden .
Waarom vermeld ROCO niet als waarschuwing op de site waar de update staat voor de rode maus dat hij alleen nog in combinatie  werkt met het witte z21 kastje
Ik weet niet of ik via de maintenance tool hem weer kan terugzetten voor de upgrade V200

Mvg Hans

denobis:
Hansw
1: Het staat wel degelijk op de site dat na update de muis alleen nog als slave op de oude centrale te gebruiken is.
2: als slave zal er ook eerst een master aan het kastje moeten hangen.
Ik begrijp niet dat je nog met die oude spullen werkt.
Koop een z21 booster sluit die aan en bestuur beide banen van uit je z21.
Oud op nieuw geeft altijd ellende.

P.Heinst:
Hansw,

Je kunt met de Maintenance tool de muis terug zetten naar een lagere versie zie afbeelding, v zetten bij firmware
als je de muis niet goed hebt aangesloten krijg je de rode letters te zien zoals op de afbeelding , de muis moet in de R bus zitten tijdens laoden hebt anders aan gesloten dan zal er een mededeling volgen zoals hier op de afbeelding in het rood, de muis moet in de R Bus zitten tijdens het up of downloaden.

Gr Piet

Hansw:
Beste Hans , ik begrijp het nut van een booster nog niet helemaal  in mijn situatie:   

Ik heb twee onafhankelijke banen  :  Baan 1  Geoline rails  +  10764 + rode maus  ( die heb ik al een tijdje ).
                                                      Baan 2   z21 + witte kastje  + zwarte draadloze muis   ( die heb ik nu ongeveer een jaar )

Omdat de Baan 1  nogal wat ruimte in beslag neemt ( L vorm ) heb  ik voor de z21 slechts 240 x 122  ruimte  ter beschikking
Op de ( nieuwe z21 baan kan ik met 4 loc, s rijden , R5 , R4 , R3  en R2
Op de oude baan kan ik met drie loks tegelijk rijden
Ik wil wel op den duur 1 baan maar als ik beide banen op elkaar aansluit kan ik nog maar met 3 loc, tegelijk rijden omdat ik geen ruimte over heb om er nog aan de buitenkant een rail  bij te leggen
Omdat ik soms de loc wissel van baan 2 naar baan 1  had ik de upgrade ook voor de rode maus uitgevoerd
Mvg Hans

Aanvulling ivm bericht Piet

Beste Piet, nog een vraag  ; Wat heeft het voor zin om de rode maus te update als je hem hierna niet meer kan gebruiken op de 10764  . Want voor de z21 gebruik je hem toch niet meer als je een draadloze zwarte muis hebt .  Of zijn er gebruikers die de rode maus ook nog aansluiten op de z21 Maw de rode maus wordt toch niet meer bij de z21 geleverd
Mvg Hans   

 

denobis:
Hansw
Als je de booster op je 2e baan aansluit kun je met de z21 beide banen besturen.
En dan zou je in plaats van je muis ook nog eens de boel via je telefoon of tablet kunnen besturen , daar is een z21 app voor.
Heb je ook geen gezeur meer met functie aantallen.
en met een booster kan je gerust met 4 treinen rijden immers z21 3amp booster 3 amp de meeste loks vragen nog geen 1 amp.
Ik rij zelf nu met 8 treinen op 4 sporen in 1 baan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie