Commercieel > Roco - H0 GeoLine

Roco Geoline maus werkt niet meer ( door Piet reeds gemeld )

<< < (2/4) > >>

P.Heinst:
Hansw,

Wat voorzin heeft het als je de draadloze muis gebruikt  wel alsvolgt, niet iedereen heft een draadloze muis en werk nog prima met de rode muis.
Ikzelf gebruik naast de draadloze muis nog heel vaak de rode muis, ik heb naast mijn draadloze muis ook nog 3 rode muizen erbij aan zitten en soms zelf ook nog de zeer oude lokmuis 2.
Waarom doe ik dat? Als ik handmatig rij dan heb ik de rode muis zo ingesteld staan  dat er op iedere muis een ander adres staat passend bij het lokadres waarmee ik rij, bv ik rij handmatig met 3 loks dan heb ik er 3 rode muizen bij liggen met ieder een adres die bij een lok past en zo hoef ik niet steeds een ander adres te selecteren maar gewoon de andere muis te pakken, gaat sneller als adres wisselen en eventueel ook nog een muis die ik voor de wissels gebruik.
Gr Piet

Hansw:
Beste Hans en Piet, Ik heb nog twee opmerkingen,vragen
Het bedienen van de functies met de App werkt alleen als het een roco lok is en in de loc database staat
Bij de Trix locs kun je volgens mij de functies niet zien in de App
Piet ,hoe sluit je 3 rode mauses aan op de z21,ik zie maar twee aansluitingen op mijn witte kastje aan de voorkant zitten .
Mvg Hans

denobis:
waarom 3 muizen als je alles met 1 muis kan bedienen?
Of met de app?
Volgens mij kun je gewoon elke lok in de app programmeren.
hier kun je vinden hoe je meerdere muizen op de z21 aansluit.
https://www.roco.cc/documents/service/faq/1/Digitalen_Anlage.pdf
Je hebt dan de module 1075b nodig.

P.Heinst:
Hansw,
Ik gebruik de Z21 zwarte dus iets meer aansluitingen maar dat maakt verder niets uit  ik gebruik ook wel eens meer apparaten dan er ingangen zijn en dan maak je gebruik van een splitter en zo kun je bv 2 muizen op een ingang zetten.
Zo uit mijn hoofd, je kunt maximaal 31 apparaten (muizen) op je z21, Z21 aansluiten, wel is het zo dat bij veel apparaten het systeem wel wat trager wordt.
Gr Piet

P.Heinst:
Hans,
Je kunt alles met 1 muis bedienen mar dan moet je steeds van adres wisselen op de muis als je wilt overschakelen naar een andere lok en dat gaat redelijk als de adressen vlak bij elkaar liggen  mar als de ene lok bv adres 4 heeft en de andere bv75 dan moet je bij de muis 71 keer op de pijltjes toets drukken en dat duurt mij te lang  zoals ik dat doe gaat het razend snel en hoef ik niet van lok te wisselen
Pijltjes toetsen ingedrukt houden gaat ook dan de nummering lopen


Persoonlijk vind ik het gebruik van de app als de met meerdere loks gelijktijdig rijd erg onhandig en dan geef ik de voorkeur aan meerdere miizen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie