Commercieel > Roco - H0 GeoLine

Boogwissel Roco Geoline aanpassen

(1/7) > >>

Hansw:
Beste , ik heb het volgende ook al aan Hans voorgelegd omdat die meestal een oplossing heeft .
Omdat ik wat heel oude analoge loc, s heb gekocht vanwege hun uiterlijk  ( uit de jaren 70, en 80 ) en niet van plan ben deze te digitaliseren , heb ik met mijn oude Geoline rails die ik nog had een apart baantje aangelegd  om met de oude analoge loc,s te kunnen rijden . Nu heb ik een oude Fleischmann loc 4147 G8.1  van ongeveer 1980 die nog prima rijdt alleen als hij bij een Geoline boogwissel komt stil blijft staan .
Nu had Piet mij in het verleden al eens uitgelegd dat je gepolariseerde en niet gepolariseerde wissels hebt , op zijn advies heb ik toen voor mijn Z21 Roco Line wissels aangeschaft die gepolariseerd zijn .
Kan ik nu op een eenvoudige wijze de Geoline boogwissels polariseren zodat de loc niet meer stopt . Wat mij ook opvalt is dat de wisseltong van een ander soort metaal is  ( donkerder kleur ).

Mvg Hans     

denobis:
Hans ik zou die wisseltong eens goed schoonpoetsen.
Hij hoort dezelfde kleur te hebben als de rest van de wissel.

P.Heinst:
Hansw,
Mogelijk is er nog een ander probleem dan alleen het schoonmaken van de rails, zoals je aangeeft zijn de oude loks uit de jaren 70 en 80, het zou wel eens zo kunnen zijn dat er wielen onder zitten voor de oude rails met een hogere spoorstaafhoogte en dat daar door de wielen (loopvlak) niet de rails raken en daardoor op de flens van de wielen rijden en daardoor vooral op de wissels en bochten geen goed contact maken, er xit een verschil in de hoogte van de tegenwoordige gebruikte rails en die van vroeger, vaak kun je dat ook horen tijdens het rijden dat de flenzen op de bielzen rijden.
Gr Piet

Dirk Baas:
Hans,


Hans de Nobis heeft ergens beschreven, wat te doen bij te hoge flenzen.
Misschien kan hij het hier nog eens beschrijven (kopiƫren)

denobis:
Ik had Hansw al over de mail geschreven dat de flensen 0,3 mm te groot zijn en dat daar de moeilijkheden vandaan komen.
Wat er vermoedelijk gebeurd is dat het voorste wiel op het puntstuk omhoog gedrukt word waardoor door het stijve chassis het achterste wiel van de rail getild word en dus geen stroom meer opneemt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie