Commercieel > Roco - H0 GeoLine

Wissels digitaliseren

<< < (2/11) > >>

P.Heinst:
Marco


--- Citaat ---En de wisseldecoder Roco 61196 is bij de 2e methode niet van toepassing naderhand?
--- Einde van citaat ---

Kan wel maar is veel duurder en je moet dan de wissel allemaal weer losmaken omdat het eronder gebouwd moet worden dus veel meer werk en ook duurder.

Gr Piet

Marco1008:
Piet,

De 10775 dient in dat geval als decoder voor 8 aandrijvingen?
Sorry maar ik ben hier een leek in  :-[

Gr Marco

P.Heinst:
Marco,

Inderdaad de 10775 is dan een decoder voor 8 aandrijvingen, wat je dan wel nodig hebt zijn een paar stukjes draad voor de verbinding van de decoder naar de wisselaandrijving.
Stekkertjes daarvoor zitten bij de 10775 erbij.
De 10775 kun je zelf programeren op het adres dat je zelf wilt, standaard als je ze koopt staan ze op adres 1 tm/8, is niet moeilijk kan iedereen eventueel met wat aanwijzigingen
En een leek, zo zijn we allemaal begonnen dus geen probleem. En voor vragen daar is het forum voor.

Bij gebruik van de 10775 in plaats van de 61196 scheelt dat ongeveer de helft in Euro's en je kunt de 10775 ook nog gebruiken voor eventele seinen of ontkoppelspoor.

Gr Piet

Marco1008:
Piet,

Ik heb inmiddels een aantal Roco 61195 electrische wisselaandrijvingen besteld om door te kunnen met de bouw van mijn modelbaan.
Zitten hier ook de kabeltjes en stekkertjes al bij? (kabeltjes en stekkertjes die afgebeeld staan bij de handleiding wissel met aandrijving in pdf formaat)?
Het programmeren zal me wel lukken met hulp van dit forum  :)
Bedankt alvast.

Gr Marco

P.Heinst:
Marco,

Aan de 61195 zit een stekker en aan de 10775 zit ook 8 aansluitingen als een soort vaste stekker, om de beide te verbinden heb je een tussenkabeltje nodig en die maak je met de 10603 (contra stekkers) er zitten er 8 bij de 10775, dus je komt er 8 tekort voor de andere kant aan de 61195, je zou er 8 bij moeten bestellen (€0,60 cent). Als je ze alle 8 gebruikt
Gebruik als tussenkabel wel een kabel met harde kern bv draad voor de telefoon (ronde waar 5 draden inzetten) 2  overige gebruik je gewoon niet, te koop bij de bouwmarkt


Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie