Auteur Topic: wil mijn z21 vervangen door DR5000  (gelezen 8783 keer)

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Gepost op: 2016-02-15, 10:46:55 »
En vraag wil mijn z21Roco vervangen loop tegen problemen op.
Nu wil ik hem vervangen door Digikeijs DR5000 lijkt mij wel de  prijs redelijk.

Met vriendelijke groeten
Jan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-15, 11:30:00 »
Jan,

Of de prijs redelijk is moet je zelf beoordelen, komt er op neer wat je er voor over hebt maar ten opzichte van andere centrale lijk de DR 500 niet te duur. Ik heb hem zondag in werking gezien en eens bekeken maar het ziet er goed uit op het eerste gezicht, verder heb ik er geen ervaring mee

Vraagje, wat is het problemen met de z21.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #2 Gepost op: 2016-02-15, 11:48:42 »
Piet

Ik gebruik cobalt wisselmotoren het instellen hier van gaat met z21 slecht.
Railcontroller brons naar F5 upgate gedaan nu ziet mijn PC de z21 niet meer.
heb nog een PC daar draait nog de oude versie op geen probleem.
Wil toch meer op DCC nivo gaan werken gaat niet met z21 wel met Z21 maar dat is ook maar beperkt.
hoop dat deDR5000 beter is
mvg.
Jan

GerardWassink

  • Gast
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #3 Gepost op: 2016-02-15, 12:03:49 »
Dag Jan,

Mag ik je vragen wat je bedoelt met:

Wil toch meer op DCC nivo gaan werken ...

Gerard

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #4 Gepost op: 2016-02-15, 12:50:33 »
Gerard
de hardware niet zo roco afankelijk waarschijnlijk niet zoo goed beschreven.
meer naar loconet wat niet gaat met z21.
Mvg.
Jan

GerardWassink

  • Gast
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #5 Gepost op: 2016-02-15, 13:23:11 »
Ik snap het Jan.

Zelf ben ik om diezelfde reden (Loconet) volledig overgestapt op spullen van Digitrax, de ontwikkelaar van Loconet. Digitrax heeft Loconet (versie 1) in de markt gezet als public domain. Dat betekent dat iedereen spullen mocht gaan maken die op Loconet konden worden aangesloten. Omdat het zo'n goed systeem is werden ze overvallen door het succes ervan (mijn interpretatie) en ontstonden er allerlei centrales die ook Loconet aankonden.

Alle Europese varianten zijn fabrikant-specifieke doorontwikkelingen op deze versie 1. Jammer genoeg hebben fabrikanten daarbij niet de gelegenheid gekregen om aan te blijven sluiten op één centrale standaard, omdat ook Digitrax een eigen doorontwikkeling heeft gemaakt naar hogere versies, maar nu zonder deze in het 'public domain' vrij te geven.

In het begin heb ik spullen van verschillende leveranciers door elkaar gebruikt, maar dat leverde alleen maar problemen en ergernissen op. Ik hou het nu bij één leverancier en dat werkt voor mij prima.

Immers, als je Loconet gebruikt, wie heeft dan nog een centrale nodig die S88, XpressNet en andere exotische protocollen aankan?

Succes met je overwegingen!

HTH,
Gerard

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: wil mijn z21 vervangen door DR5000
« Reactie #6 Gepost op: 2016-02-15, 13:33:29 »
Gerard
bedankt voor de reactie
hoop hier mee vooruit te kunnen.
zefbouw zit erniet in ben ik mee gestopt was heel lang een dagtaak werkte toen op een lab waar alles zelf ontwikked en gemaakt werd.
dat vindt ik genoeg geweest koop nu een apparaat en hoop dat het werk zoals ik dat dan verwacht.
Ik weet dat dat niet altijd opgaat kijk naar de softwaer werkt ook niet altijd zoals het zou moeten.

Jan