Auteur Topic: Wie ben ik ?  (gelezen 2965 keer)

Offline Daxmon

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Wie ben ik ?
« Gepost op: 2015-12-10, 21:00:09 »
Hallo allemaal,

ik ben Patrick, 48 winters jong en woonachtig in de stad waar de allereerste trein op het europese vasteland zijn eindstation had, Mechelen dus :)

Van kindsaf ben ik gefascineerd door treinen, zowel grote als kleine. Maar zoals het vaak gaat wordt de treinpassie soms wel eens wat naar achter geschoven ten bate van andere aktiviteiten.
En je moet er uiteraard ook nog de nodige plaats voor hebben, en het helpt ook als je een vriendin hebt die ook dezelfde interesses deelt.
Aan al die voorwaarden is al geruime tijd voldaan, dus wordt het stilletjes aan tijd om er aan te beginnen ;)
We hebben een kamer van 4,5 op 5 meter, die volledig kan aangewend worden voor de hobby, en in die kamer voorzien we een baan in U vorm, met een lang been van 5 meter, en een kort been van 3,4 meter. De vraag die ons op dit moment het hardste bezig houdt is de moeder van alle vragen : "welke schaal ?" H0, TT, N ?
Het thema van de baan wordt het grensgebied tussen Oostenrijk en Duitsland, bergachtig dus. Qua tijdperk richten we ons op IV, maar afwijkingen zijn toegestaan. Het is ook niet bedoeling om meterslange sneltreinen te laten rondrijden.

Als jullie suggesties voor ons hebben, dan zien we ze graag tegemoet komen !

groetjes,

Patrick & Carine

GerardWassink

  • Gast
Re: Wie ben ik ?
« Reactie #1 Gepost op: 2015-12-10, 21:25:10 »
Patrick, Carine,

Van harte welkom op dit forum. Wat leuk dat jullie de hobby samen kunnen beleven!

We hebben een 'board' met de naam "Mijn layout", waar we elkaar vorderingen laten zien op onze banen, met (liefst) foto-verslagen. Hebben jullie daar ook zin in? Wij houden er van!

En jullie vraag was naar adviezen... Wel, zelf houd ik van rangeren, dus mijn baan (die weliswaar rondloopt) gebruik ik voor de rangeer werkzaamheden als 'point to point' baan. De mogelijkheid om rond te rijden gebruik ik voor geautomatiseerde priotity 1 freight trains.

Wel, succes!

Gerard