Commercieel > Roco - H0 Roco-Line M. Bettung

ontsporen lok bij wissel Roco line met bedding

(1/3) > >>

Hansw:
Beste , omdat een  lok steeds ontspoort bij een wissel en ik  na grondige inspectie van de wissel geen afwijking kon vinden dacht ik dat het aan de lok lag en heb op advies een veertje getracht strakker te buigen bij de voorste wielen . Dit gaf helaas geen resultaat. Omdat ik ook nog een baan heb met de geoline rails/ wissels heb ik de lok verplaatst naar deze baan
En daar gaat passeert hij zonder probleem de wissels

Is dit een bekend probleem of zijn de Roco Line wissels gevoeliger

Mvg Hans

Dirk Baas:
Beste Hans,

Gelukkig heb ik dit probleem niet; noch op mijn dubbele kruiswissels (Rocoline zonder en met bedding) noch op mijn linker- of rechter wissels.
Is het probleem met alleen die loc of ook met andere?
Is het "goortje" tussen rails en geleider goed schoon en zitten daar geen inkepingen o.i.d. in?
Hoe lopen de wagons (twee- of vier assers)?

Hansw:
Beste Dirk ,
Dank voor je reactie
wat bedoel je met  goortje

Ik heb wat foto,s  gemaakt   :

Het probleem zijn de wissels in de buitenste baan  ( R5  )  zowel links als rechts ( ik heb van beide een foto gemaakt )  .
De rails en wissels heb in dit jaar gekocht en er is nog niet veel gereden op de baan ( nog niet af ) dus vervuiling kan er volgens mij nog niet zijn .
   https://myalbum.com/album/vE29bTCfb4VcM9
Mvg Hans

Dirk Baas:
Hans,

Dikke vingers: goortje=gootje.
Je baanstukken liggen prima aan elkaar. Daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
Het enige wat ik zie (maar ik kan het mis hebben) is, dat de wisseltong bij het "kromleggen" een opening vertoont, waar een wiel misschien het spoor bijster zal raken.

Hansw:
Beste  Dirk  ,

Je schreef  :   dat de wisseltong bij het "kromleggen" een opening vertoont, waar een wiel misschien het spoor bijster zal raken.


Bedoel bij de plek waar twee metalen plaatjes zijn bevestigd

Mvg Hans 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie