Hallo Martijn,
Zoals Piet en Eric hebben toegelicht behoord dit tot de mogelijkheden. Alleen een details die ik je wil meegeven.
Ik gebruik onder de treinbaan een ringleiding waar ik aftakkingen kan maken naar de bezetmelders.
De lengte van de secties is bij iederéén verschillend, de ene hanteert 1 blok per bezetmelder en anderen 3 per blok.
En de discussies daarover, zal nog wel 20 jaar door zingen.
Ik gebruik de kunststof rail isolatie omdat de hoogte van dat isolatie gelijk is aan de hoogte van de rails (code 75 Peco)
Ook heb ik in het verleden aan 1 kant van de rail doorgeslepen en daar ben ik geen fan van. Als een lok over dat geslepen deel heen rijdt, ondanks afbramen, dat gaan al mijn Roco locomotieven de slipbandjes ervan af. Ze worden praktisch als een mes afgesneden, door overheen denderen.
Dus sindsdien met dubbel aan beide kanten van de rails isolatie toegepast, en ook geen problemen mee gehad.
Ik pas dan ook toe, de secties verdelen met dubbele isolaties en onder de treinbaan de draden verbinden tot 1 "blok", zodat later de betreffende blok eventueel gesplits kan worden en op een bezetmelder kanaal kan uitbreiden.
Succes,
Mvg,
Jan S