Auteur Topic: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion  (gelezen 96190 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #135 Gepost op: 2014-02-16, 21:39:29 »
Martijn,

natuurlijk kun je 10765 inzetten voor allen de 10775 maar dat moet niet nodig zijn voor een kleine baan, zoals Gerard ook al aangaf

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #136 Gepost op: 2014-02-16, 21:41:39 »
Martijn,


plaatje???????

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #137 Gepost op: 2014-02-16, 21:42:29 »
Voor de multimeter zie plaatje met de ingestelde stand waarmee ik gemeten heb.

OK ik zie het Martijn, je moet de andere V hebben, rechtsboven, met dat kringeltje er achter (deze: ~)

Meet nog eens op die stand (200).

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #138 Gepost op: 2014-02-16, 21:44:58 »
Martijn,

ik was te snel, plaatje was nog niet binnen, nu wel

Mijn antwoord gelijk aan die van Gerard.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #139 Gepost op: 2014-02-16, 21:50:46 »
Yep.... de 200 dus..... (was op een dwaalspoor gezet door die 20 ACV eerder)
dan kom ik uit op circa 21-22 over de hele baan en ook op de ringleiding
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #140 Gepost op: 2014-02-16, 21:59:37 »
OK, dan hebben we weer wat uitgesloten. Het wordt steeds moeilijker naarmate we meer uitsluiten.

Kun je de J en K klemmen van de decoder meten?

En dan blijven meten terwijl je probeert de wissel om te zetten?

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #141 Gepost op: 2014-02-16, 22:20:44 »
Gerard, Piet,

Tsja.........
het kabel/clipje naar en de opsteekclip van de decoder zelf netjes 22, bij schakelen varierend tussen 21.5 en 22 op de clip.

Ik ga stoppen voor vandaag, alweer dank voor jullie expertise, morgen (als ik tijd heb in de late avond) zal ik de kabels vanaf de wisseldecoder eens grondig controleren, het zal toch niet de oude ptt telefoonkabel zijn....... hoe meet je trouwens die 3 kabels of gaat dat ueberhaupt niet?

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #142 Gepost op: 2014-02-17, 14:00:17 »
Martijn,

Probeer een de verbindingen of kabel door te meten al denk ik niet dat dat de oorzaak zal zijn,

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #143 Gepost op: 2014-02-18, 14:52:42 »
Hallo Piet,

Helaas was ik gisteren te laat thuis om nog wat te kunnen doen, straks weer. In elk geval, zag ik 2 interessante draadjes op 'het andere' forum met wellicht hetzelfde probleem? De eindafschakeling???

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22905.msg346180.html?PHPSESSID=a5imi1t3re8bcs8ul82n0j22m4#msg346180

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,24606.msg374337.html?PHPSESSID=a5imi1t3re8bcs8ul82n0j22m4#msg374337

Hoe dan ook, tot later...

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #144 Gepost op: 2014-02-18, 19:02:48 »
Piet,

Hoewel de exacte waardes moeilijk zijn vast te stellen is het zo dat op alle verbingen en kabels spanning staat. Zelfs tot aan het stekkertje toe dat in de wisselmotor gestoken dient te worden.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #145 Gepost op: 2014-02-18, 19:16:52 »
Hi Martijn,

Heb je nog reserve wisselmotoren liggen om te proberen of die het doen in deze wissel(s)?

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #146 Gepost op: 2014-02-18, 19:19:25 »
Hi Gerard,

Ja, ik ga er nu een aantal proberen.
Want ik weet bijna zeker dat het probleem in de 'kracht' zit van het omzetten zit, dus de veer. Of hij krijgt niet voldoende power of...
Zojuist 3 keer achter elkaar een van de wissels op rechtdoor kunnen zetten via MM, toen was het weer over.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #147 Gepost op: 2014-02-18, 19:26:48 »
2 wisselmotoren vervangen door 2 nieuwe uit de verpakking; resultaat hetzelfde, ze gaan niet om.
Dit is wel heel vreemd aan het worden. Gewoon alles klopt..... tot aan de wissel die niet om wil gaan.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #148 Gepost op: 2014-02-18, 19:28:32 »
Heb je misschien ook nog een andere decoder liggen?

Want we hebben de wisselmotoren dan nu wel uitgesloten...

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #149 Gepost op: 2014-02-18, 19:43:14 »
Martijn,

voor dat het probleem zich voordeet heeft alles normaal gewerkt en waarom nu niet is ????

Nog een vraagje naar aanleiding dat je zegd dat het wissel wel naar een kant omgaat, zojuist 3x
wli je eens controleren of de zwarte draad die normaal aan het middelste contact van de 10775 zit ook het middelste contact van het stekkertje dat aan wisselaandrijving aan gesloten wordt.
ik vraag dit omdat het in het verleden is voorgekomen dat het bijgeleverde snoertje de middelste aan sluiting er aan de andere kant niet in het midden zat en daardoor werd er maar een richting geschakeld maar niet terug


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders