Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Algemeen / Re: Beurs Houten
« Laatste bericht door denobis Gepost op Gisteren om 19:33:43 »
Inmiddels een aantal wagons gescoord voor bij de loc.
En bij kleinspoor de bouwset van de mobiele werkplaats besteld.
Wat mij bevreemd is dat beide assen van de platte wagens beweegbaar zijn.
Nog nooit gezien bij een 2 assig wagonnetje ik vraag me af wat hiervoor de reden is.
2
Vragen / Re: Puntstuk poolt niet meer om
« Laatste bericht door denobis Gepost op Gisteren om 13:41:20 »
Ja dat is een rot klusje.
Ik heb mijn kruiswissel niet gepolariseerd maar gewoon met een bistabiel relais op 2 uitgangen gevoed , werkt perfect en minder kans op sluiting.
3
Vragen / Re: Puntstuk poolt niet meer om
« Laatste bericht door Andrew Harijgens Gepost op Gisteren om 12:49:12 »
Dank voor je reactie Hans! Nog één keer alles uit de kast of ik geen verdachte dingen in het wissel zie die voor valse verbindingen kunnen zorgen. Demonteren is echt de laatste stap.
4
Opmerkingen / Re: personen rijtuigen
« Laatste bericht door Dirk Baas Gepost op Gisteren om 10:15:53 »
Ter aanvulling:
Rolf Ertmer, van de Repabahn, pleitte in de zestiger jaren voor de correcte lengte van de D-trein rijtuigen. Die moest zo'n 30,5 cm in H0 zijn.
Die oude rijtuigen zijn dan ook vaak 1:100 ipv 1:87.
Wat je dus ook ziet op beurzen e.d. zijn die oude 1:100 rijtuigen.
Bekijken we de eerder beschreven stam, dan kom je op zo'n 185 cm met een dubbele perronlengte van 370 cm.
5
Opmerkingen / Re: personen rijtuigen
« Laatste bericht door Dirk Baas Gepost op Gisteren om 09:13:35 »
Tja Gerrit,

De 1e klas in het midden van de stam en het klootjes volk erom heen als buffer en aan het uiteinde of aan de lokkant de bagagewagon. En soms naast het midden de bar- of restorijtuig. Dan had je in den oude tijd een stam van 5x 26 cm = 130 cm en een lok van >20cm. Je perron moet dan (globaal) 2x de treinlengte zijn, dus wordt het "Dag buurman, wat doe je nu?" 🤣
6
Opmerkingen / Re: personen rijtuigen
« Laatste bericht door denobis Gepost op Gisteren om 08:46:02 »
Veel fabrikanten hebben sets geleverd met bv. 2 eerste en twee tweede klas rijtuigen.
Dus gewoon 1 eerste klasser te veel.
7
Opmerkingen / Re: personen rijtuigen
« Laatste bericht door Gerrit Gepost op Gisteren om 08:44:51 »
Maar die heeft men blijkbaar toch in eerste instantie gekocht. Vreemd toch?
8
Opmerkingen / Re: personen rijtuigen
« Laatste bericht door denobis Gepost op Gisteren om 08:11:50 »
Gerrit dat er 6x zoveel 2e klas rijtuigen in gebruik zijn is nu precies de reden dat er zo weinig 2e klas rijtuigen op de 2e hands markt zijn .
Immers je hebt in een stam 1 hooguit 2 eerste klas rijtuigen nodig , dus het teveel eerste klas rijtuigen dumpt men.
9
Opmerkingen / personen rijtuigen
« Laatste bericht door Gerrit Gepost op Gisteren om 08:05:08 »
Als ik op de verschillende forums kijk zoals Marktplaats en Ebay en zoek naar personen rijtuigen zie ik meestal aanbiedingen van 1e klas, restaurant of bagage rijtuigen. Zijn er te weinig 2e klas rijtuigen geproduceerd? In de realiteit zijn er volgens mij 6x zoveel 2e klas rijtuigen in treinen dan 1e klas of andere typen.
10
Vragen / Re: Puntstuk poolt niet meer om
« Laatste bericht door denobis Gepost op Gisteren om 07:51:38 »
Ik zou eens kijken of er niet ergens een stukje ijzervijlsel tussen de openingen zit.
Daar heb ik mij ook eens ongans naar gezocht.
Mocht dat niet zo zijn dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan demonteren.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10