Digitaal > Digitaal Algemeen

Wisselaandrijvers 42624 problemen

(1/4) > >>

Jeroen:
Beste mensen,

Zoals de topic titel aangeeft heb ik complexe problemen met de digitale wisselaandrijver van roco line 42624
https://www.roco.cc/ren/products/tracks/h0-roco-line-w-bedding/others/42624-digital-switch-drive.html

De problemen die ik heb is dat deze ineens niet meer werken en of reageren op de commando van de multimause.
Ze brommen zonder dat ze bewegen.
Ze aan alleen een kant uit en komen niet terug.
Of
Ze zijn niet te programmeren.

Iemand ervaring hiermee?

Vraag gerust door wanneer iets niet duidelijk is of wanneer je meer info wilt

denobis:
Lijkt er op dat ze vast zitten.
Remedie reinigen en smeren.

Jeroen:

--- Citaat van: denobis op 2023-10-04, 13:54:25 ---Lijkt er op dat ze vast zitten.
Remedie reinigen en smeren.

--- Einde van citaat ---
De wissels of de decoders?

denobis:
De wissels.
Mechanisch vast of te stroef.
als de spoelen brommen is dat een teken dat ze stroom krijgen maar niet kunnen bewegen.
Day kan 2 dingen betekenen.
1 te lage spanning ( dit kun je meten).
2 het meest voor de hand liggende gezien dat ze langere tijd niet gebruikt zijn dat ze vast zitten of te stroef bewegen door vuil en plakkend vet.

P.Heinst:
Aanvullend op de bevindingen van Jeroen,
Heb je de aandrijving ook al geprobeerd met een ander wissel als je die nog over hebt
Kan ook zijn dat de eindafschakeling in de wisseldecoder blijft hangen  deze kun je openmaken maar wel voorzichtig er zitten kleine veertjes is maar met beleid is het goed te doen en kijk dan als je voorzichtig met de hand schakeld of de afslag kontakten wel omgaan, voorzichtig doen dat de zaak niet uitelkaar valt  ik heb er zelf altedelijk wat losgehaald, als het nodig is en ik ben thuis dan wil ik er wel een foto van maken.
Groetjes Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie