Layout en Materieel > Mijn Layout

uitwerking baanontwerp

<< < (2/62) > >>

GerardWassink:
Goed bezig Arie!
Wel helemaal goed testen in die spiraal voordat je de volgende ronde er op legt hè?
Ik neem aan dat je in de spiraal ook bezetmelders gebruikt, dan wil je dat die goed functioneren voordat je verder bouwt!

Succes,

Gerard

ArievH:
Gerard, ik de spiraal opgebouwd zonder laag voor laag apart te testen. Tijdens de bouw wist ik nog steeds weke manier van bezetmelding ik zou willen toepassen. De spiraal is inmiddels door meerdere loks bereden. En dat ging prima. Ik heb geprobeerd geïsoleerde raillassen toe te passen. Maar in een bocht is dat niets. Ik heb flexrail toegepast. En iedere 90cm is aangesloten op een ringleiding. De bedrading is goed bereikbaar. Moet dus allemaal goed komen.

GerardWassink:
Mooi zo Arie!

Heb je de spiraal wel in blokken onderverdeeld?
Anders kan er - onder computerbesturing - slechts één trein tegelijk in de spiraal rijden...

Gerard

ArievH:
Helaas Gerard, ik heb de spiraal nog niet in blokken verdeeld. Op papier is er al wel een verdeling van de baan in blokken. Maar daar ben ik nog niet tevreden over. Hoe meer ik op het Forum lees des te meer ideeën ik krijg. Inmiddels zijn er bij  Digirails onlangs terugmeldmodules, Loconet, uitgekomen. De DR4088LN 2R zou 16 baanvakken moeten kunnen detecteren. Ik heb er daar inmiddels twee van besteld. Ik wil moet even afwachten of dat werkelijk zo is. Daarna moet ik voor mezelf nagaan of ik met 16 of 32 blokken uit de voeten kan. Er is wel voldoende ruimte om scheidingen in de rails aan te brengen. Onlangs de methode van Piet uit geprobeerd. Rails doorslijpen en met twee componenten lijm weer aan elkaar verbinden. Werkt wat mij betreft prima. Nu nog een proef in een bocht door eerst de rail goed te fixeren en daarna pas doorslijpen.   

ArievH:
De volgende serie foto's gegeven de stand van de bouw begin 2012 aan. Ik heb er nu voor gekozen de tekst onder de foto's in de bijlage te zetten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie