Layout en Materieel > Mijn Layout

De bouw van DW2 (H0)

(1/3) > >>

Martijn W:
Hoi,

Begin dit jaar ben ik begonnen met de bouw van mijn nieuwe baan. Omdat ik nog niet echt een nieuwe naam heb noem ik deze voor het moment gemakshalve maar even “DW2” (de Werelden 2). Voor de zomer in een laag tempo de bakken van de onderbouw gereed gemaakt en sinds oktober is het tempo, simpelweg door meer tijd, omhoog gegaan.

DW2 word een NL baan, tijdperk IV. Schaduwgedeelte (1.05mtr) op -/-19cm ten opzichte van het zichtgedeelte. Deze twee bereiken elkaar door hellingen. Op die manier kan een realistische treinloop (verdwijn/parkeer uit het zicht) ontstaan. In het schaduwgedeelte komen de Roco Geoline rails te liggen, op niveau 0, het zichtgedeelte de Roco line.

Op het zichtbare gedeelte gaat een behoorlijk CS ruimte bieden aan langere treinen. Een tweede haltestation komt er voor de stoptreinen. Ook komt er een klein rangeer emplacement voor goederen afhandeling. NL Post krijgt daar een aparte loods. Ik wil de baan gaan automatiseren maar in hoeverre ik dat wil doorvoeren weet ik nog niet, heb nog even om dat te bezien.

De onderbouw is inmiddels helemaal af. Het schaduwstation zoals het er nu ligt is ook af maar biedt in de toekomst ruimte voor uitbreiding, dat zie ik nog wel. Vandaag ben ik begonnen aan de eerste helling, dmv gebruik draadeinden.

Groeten, Martijn

Korte impressie;

GertMeering:
Ziet er leuk uit , ik ken je vorige baan nog wel ...
Ik zat ook met hoever wil ik digitaliseren , maar ben er achter dat het digitaal rijden via de PC toch wel leuk is.
Duur hoeft het ook niet te zijn ... een wissel decoder van bv digikeijs is het geld niet...en servo's al helemaal niet en werkt perfect.

Tis wel even wennen en uitpluizen met het programmeren / instellen maar met een bakkie leut erbij en soms wat gevloek  ;D .. kwam ik er wel.
Zelf zitten ik nog te klooien met seinen en wat andere zaken , maar dat komt ook wel goed.

Ga zo door zou ik zeggen.

Martijn W:
Dank je. Eigenlijk wil ik ook voor volledig digitaliseren gaan en dan met Traincontroller Gold via de pc besturen. Alleen het traject naar mijn liefhebberij, de scenery, word wel lang. Hoewel in het tempo van de laatste weken is dat dan ook wel weer overzichtelijk. Ik zie wel, weet dat ik aan dit forum iig veel heb voor wat betreft toekomstige technische vraagstukken. Dus wat dat betreft...

GertMeering:
Nou ja dat weet ik niet , zolang ik hier op dit forum zit is er niet veel gebeurd.
Maar we wachten af ..

Martijn W:
Gert, dit is dan ook vooral een forum ter technische ondersteuning.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie