Layout en Materieel > Mijn Layout

De bouw van DW2 (H0)

<< < (2/3) > >>

ArievH:
Ziet er goed uit Martijn. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Helaas heb ik zelf veel minder tijd om aan de baan te werken. Sinds 30 juni weer een baan voorlopig via detachering maar met vooruitzicht op een vast dienstverband. Dit kost me wel 12 uur per dag en dan schiet er minder tijd over voor de hobby. Begrijp me niet verkeerd ik doe mijn werk met veel plezier en enthousiasme. Ik probeer wel zoveel mogelijk de berichten op het forum te lezen. Succes met de opbouw van DW2.

Martijn W:
Merci Arie. Klinkt wel goed natuurlijk, jouw reden voor minder tijd, succes er mee. Zelf heb ik juist méér tijd over sinds einde zomer, daar zal toch wel een aanzienlijk deel van ten goede komen aan de hobby, dus ik kan nu serieus verder gaan bouwen. Lekker vooruitzicht in ieder geval.

Martijn W:
Even een update-je van de voortgang. Twee foto's. Op de eerste foto de huidige aanleg van de binnenhelling welke in de hoek omhoog gaat naar niveau 0. De buitenhelling stijgt de andere kant in, natuurlijk ook richting niveau 0. Op de tweede foto een min of meer totaal overzicht van de huidige situatie. Alles wat te zien is zijn schaduwsporen.

Martijn W:
En weer wat werk kunnen verrichten de laatste tijd. Inmiddels zelfs dusdanig op kunnen schieten dat ik feitelijk even niet meer vooruit kan. De hele onderbouw is klaar. Dat wil zeggen, de constructie en de sporen liggen. Het baanplan weer wat aangepast en de baan navenant. Het kleine schaduwstation ligt nu en zal in principe niet meer verandert worden, het sporenverloop aldaar is goed. Wat het grote schaduwstation moet gaan worden is nu nog slechts een simpel rangeerstukje, dat komt pas voor uitbreiding in aanmerking als de bovenbouw -constructief- af is. Op die manier heb ik een beter zicht op eventuele knelpunten en het geeft simpelweg meer ruimte bij het voorlopig verder bouwen. Inmiddels begonnen met de aanleg van de ringleiding. Als dat klaar is dan kan ik starten met het digitaliseren van de alle wissels die er nu liggen en natuurlijk het opdelen en solderen in secties.
Als dat achter de rug is komt niveau 0, het zicht gedeelte, -pas- aan de beurt.

Foto's;
1) aanleg helling boven het kleine schaduwstation
2) Een kalktrein komt uit het kleine schaduwstation en rijd de noord helling op.
3) De Intercity kan niet meer verder, treinen zullen hier straks via een tunnelbuis het zicht gedeelte op rijden.
4) Zicht op dezelfde intercity. Twee eindpunten die zichtbaar zijn voor de neus van de 1200 zullen straks elkaar passeren. De uitbreiding van het schaduwstation komt straks voornamelijk daar waar nu gereedschap en rommel ligt.

Martijn W:
En een tijdelijke aansluiting gemaakt zodat de treinen in een omloop rond kunnen, dus over alle schaduwsporen. De dubbelsporen zullen hier straks langs elkaar lopen richting zich/schaduw en vice versa.



Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie