Layout en Materieel > Mijn Layout

Mijn Kantoorbaan

(1/3) > >>

WB:
Hierbij het ontwerp (en de langzame voortgang) van mijn N-Spoor baan.

Deze staat in mijn kantoor thuis, vandaar de naam.

Afmetingen zijn 90 x 160 cm, tijdperk IV (en misschien een beetje V)

Hierbij alvast een plaatje. Op laag 0 zit het schaduwstation. Via een klimspiraal komen de treinen op de laag erboven. Deze is glooiend met een hoogte verschil van zo 'n 6 cm op sommige banen.


Dit is het schaduw station:



En tijdens het leggen kom je er dan achter dat het in werkelijkheid toch net ff anders is..




Zoals te zien past de bocht rechts achterin nooit langs de helix. Dus die is aangepast.
De lijn achterin begint nu al te stijgen vanaf de bocht na de wissels. Bij de helix heb ik dan al zo 'n 3 a 4 cm. Dan kan de bocht rechts hopelijk net onder de helix door.
Tenminste.. dat is nu het plan. Dat ben ik nu aan het maken.


En tevens is de wissel bovenin komen te vervallen. Dat wordt nu een doodlopend stuk om treinen te stallen. En mogelijk in de toekomst nog uit te breiden..

Dirk Baas:
Ziet er leuk uit.
Toch aardig wat rijlengte op die oppervlakte. En dat is het voordeel van 1:160.
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.

Hansw:
Beste WB , ben ook benieuwd  hoe straks het eindresultaat is  .   In Japan wordt uitsluitend deze schaal verkocht omdat de woonruimte in de grote steden  erg duur is en zodoende weinig oppervlak
In 2013 was ik met mijn vrouw op vakantie in Japan en wilde een Shinkansen in H0 schaal kopen  , maar ik kwam er toen achter dat ze uitsluitend  1: 160 verkopen 
In zag van de week  de Marklin Z schaal  1: 220   mar dat is wel erg klein.

Mvg Hans 

denobis:
Beste Hansw er zijn nog kleinere dan schaal z.

Dirk Baas:
1:450


Past in een Heineken flessendop.😄

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie