Auteur Topic: Hallo Allemaal  (gelezen 6525 keer)

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Hallo Allemaal
« Gepost op: 2011-04-27, 17:07:12 »
Ik ben nieuw op dit forum en zal mijzelf even voorstellen.

Ik ben John van der Geer, ik gebruik RR&Co silver, en rijd met N-spoor.

Ik heb mijn centrale van Digitrax, DCS200 8Amp.
Ik ben getipt door Ferry Posthuma over deze site, mijn dank voor deze tip.

Over het programma RR&Co ben ik tevreden maar de handleiding mag voor mijn simpeler, minder over wat het kan en meer over waarvoor het is,
Ik heb een site gevonden: http://www.geocities.jp/meinmodellbahn/index.html maar de taal is in het Japans.

Ik kom snel met wat vragen.

M.v.g. John   
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Hallo Allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 2011-04-27, 20:25:44 »
Hallo John,

Welkom op dit forum.

De handleiding vindt ik toch echt niet overdreven moeilijk en is als je het programma vanaf het begin opbouwd mag dit geen enkel probleem geven.
Ook de mogelijkheden die in het programma zitten worden wel rdelijk besproken, natuurlijk kan niet voor iedereen zijn specifieke wens en uitvoering worden besproken, maar de basis is aanwezig en dan zijn er nog altijd collega's modelspoorders die bij problemen willen meedenken om een probleem op te lossen.

De Japanse site hebben we niet veel aan, de meeste van ons hebben van het schrift toch geen kaas gegeten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Hallo Allemaal
« Reactie #2 Gepost op: 2011-04-27, 22:24:30 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je reactie.
Het is goed te horen dat je veel snapt van RR&Co, dan hoop ik in de toekomst er ook gebruik van te kunnen maken, voor mij is het spaghetti.
De opbouw en de basis is wel gelukt, maar met het dieper gaan is een ramp.
De Japanse site is wel niet te lezen, maar de plaatjes zeggen soms genoeg.
Ik heb dit ook voorgesteld aan de heer Freiwald om basis en verdere stappen op deze wijze te doen, maar hij vindt dit niet nodig.
Dan had ik nog de vraag gesteld, als het dan zo eenvoudig is, waarom worden er dan zoveel vragen gesteld op het Forum ???

Nu ik wil een sound decoder bij het inrijden of vertrekken van een blok de claxon laten horen.
Of hoe moet ik een sound decoder instellen dat deze start of afslaat in een blok voordat hij gaat rijden of als deze in een station aan komt en dan de motor uitzet.

Tot zover

M.v.g. John

 
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

2414

  • Gast
Re:Hallo Allemaal
« Reactie #3 Gepost op: 2011-05-26, 10:48:23 »
Hallo John,

welkom! Ik heb geen kaas van digitaal gegeten, geen idee verder dus. Hoop dat je ondanks de wat ontmoedigende eerste reacties toch inspiratie weet te halen om er verder mee te gaan. Geniaal idee vind ik zelf om zo'n japanse site aan te voeren omdat er duidelijke plaatjes bij zitten (roeien met de riemen die je hebt, improviseren ed zijn de woorden die daarbij horen). Sterkte en succes!

GerardWassink

  • Gast
Re:Hallo Allemaal
« Reactie #4 Gepost op: 2011-05-26, 19:22:25 »
Dag John,

Welkom hier.

Wat betreft je vraag over het schakelen van (bijvoorbeeld) de hoorn bij het in of uitrijden van een blok, zoek in dit forum maar eens op "action marker".

Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Hallo Allemaal
« Reactie #5 Gepost op: 2011-05-26, 21:25:04 »
Betreffende de tip, graag gedaan John! Welkom hier.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!