Auteur Topic: Opnieuw begonnen  (gelezen 4341 keer)

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Opnieuw begonnen
« Gepost op: 2011-08-22, 19:05:20 »
Beste medespoorders,

Ik ben heden weer opnieuw begonnen met de treintjes (HO) Maar nu geheel digitaal.
Ik was al jaren een verwoed modelspoorder en had een baan in L vorm  (3.00m bij 3.00 m)op drie niveau's ontworpen.
Helaas door lichamelijk ongemak (rugklachten) moest ik deze hobby staken en heb de hele zaak met zeer veel pijn in het hart verkocht.
Temeer daar ik al vanaf 8 jarige leeftijd ben begonnen met het bekende Marklin ovaaltje (wie niet).
Aangezien ik niet nu al mijn dagen achter de geraniums wilde slijten heb ik een brandbrief geschreven naar mijn huisarts en die schrok daar zo van dat die mij gelijk doorverwees naar de pijnpoli (op mijn verzoek).
Gelukkig trof ik daar een Belgische arts met veel humor (jawel ze zijn er) die mij graag wilde helpen. Let wel de klachten zijn grotendeels verholpen maar de kwaal niet (lees slijtage van de rugwervels en artrose).   
Maar dat kan ook niet maar het ging ook om de pijn zo veel mogelijk te onderdrukken.
En dat is nu het geval dus kan ik mij volledig wijden aan mijn hobby die mij na aan het hart ligt. En mijn  vrouw is ook weer blij want zij vindt dit ook een leuke hobby. En we kunnen weer eens ergens naar toe (lopend). Waarde modelspoorders ik hoop dat wij elkaar gezamenlijk kunnen helpen om onze hobby naar een hoger plan en meer kennis te tillen.
Groeten Ben
 

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Opnieuw begonnen
« Reactie #1 Gepost op: 2011-08-22, 19:17:10 »
Ben,

Welkom op dit forum en dat je hier veel plezierige uurtjes mag beleven.

Wat betreft dat ovaaltje van jouw, daar ben ik dus nooit aan begonnen, vroeger niet en nu ook niet.  ;) ;D

Wat betreft je kwaal, ik ben van dezelfde club lid. Ze hebben bij mij sinds maart 1998 wijs gemaakt dat ik last heb van spodyloses met discusversmalling op de LWK1-2; 2-3; 3-4 en een heerlijke uitpuilende L5, net niet ver genoeg om te spreken van een hernia, maar wel ver genoeg om de gehele dag aanwezig te zijn. Ik ga in de deuropening staan en doe wat rek en strek oefeningen en de botjes liggen weer op de juiste koers, voor zolang het duurt.

Groenten Rob

Offline JohnT

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
    • Model Railroad Headquarter
Re:Opnieuw begonnen
« Reactie #2 Gepost op: 2011-08-22, 19:53:25 »
Welkom Ben, het lijkt wel een modelspoorprobleem dat met de rug. Ook ik heb er dagelijks last van.

JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Opnieuw begonnen
« Reactie #3 Gepost op: 2011-08-22, 20:27:02 »
Hallo Ben,

Welkom op het forum van Dutchroco en dat je maar veel modelspoor-wijsheid op dit forum mag vinden en natuurllijk ook inbrengen.

Mogelijk kun je iets vertellen wat je hebt aan digitaal, zoals b.v. startset ( geeft makkelijker antwoordt op eventuele vragen) en van welk merk en natuurlijk wat je denk in de toekomst aan uitbreiding te doen.

succes met de hobby.

Groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:Opnieuw begonnen
« Reactie #4 Gepost op: 2011-08-24, 20:17:30 »
Hallo Piet,

Je hebt helmaal gelijk. Zoals ik al eerder schreef had ik alles verkocht op een paar locs en wagens na. Nu weer begonnen met een digitale set van Roco nr 41270 (staat niet meer in de cat) Mooie stoom loc br51 met alles er op en eraan (diverse stoom geluiden, lichtwisseling optrek en afremgeluiden, rookgenerator en een stationsomroepster (helaas in het duits  :). Er zitten 4 grote personen wagons bij, rails en uiteraard een multimaus. Geweldige set. Ook al diverse uitbreidingen gekocht en hout om de baan op uit leggen. De bedoeling is dat het geheel zich gaat afspelen op 2 niveaus. Het vordert al aardig want ik heb nu vakantie (het is toch takke weer :'(). Zelf heb ik nog een br91, een complete VT601 (8 wagen stel) destijds gekocht in de summersluss verkauf in Duitsland. Ook heb ik nog een blokkendoos en een "glasskasten" met bijbehorende wagonnetjes. Daarnaast een stuk of twintig goederen wagons. Ik hoor je al denken wat een rommeltje bij elkaar maar ik streef geen tijdperk na. Wat ik mooi vind koop ik en laat ik rijden. De scenery maakt mij ook niet zoveel uit wat ik mooi vind komt op de baan. Ik hoop het komende weekend klaar te zijn met het zaagwerk (is mijn vrouw ook weer blij). Ik bedoel dat niet negatief want zij vindt het net zo'n leuke hobby als ik. Zij trekt mij soms over de streep om iets te kopen. In de toekomst hoop ik de baan ( 2.87m x 1.50, 1.22m) verder uit te bouwen en zoveel mogelijk digitaal uiteraard en daarna eventueel met de pc het nodige aansturen. Nou genoeg stof dacht ik zo. Groeten van Ben