Auteur Topic: Ik stel me even voor  (gelezen 18847 keer)

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #15 Gepost op: 2011-09-08, 16:32:37 »
Bert,

Wat prijs betreft kan ik je dat niet zeggen omdat dat afhankelijk van je baan, aantal blokken, je zelf bouwt of dat je kant en klare elementen wilt hebben enz. Ik heb vorig jaar eens geïnformeerd en toen was de prijs van een kant en klare basisset €795,= alleen weet ik zo niet meer de details, wel dat deze getest was. In deze topic staat een verslag van de baan waarmee we op de club nu mee bezig zijn. Het is jammer dat je zo'n eind uit de buurt woont, anders had je eens een keer op de club kunnen komen kijken.

Groenten Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #16 Gepost op: 2011-09-08, 18:46:12 »
Dag Rob,

Ziet er allemaal heel professioneel uit moet ik zeggen. Als het klaar is kun je er een permanente tentoonstelling van maken, goed voor de clubkas.  ;)

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #17 Gepost op: 2011-09-08, 20:12:39 »
Bert,

Laten we daar maar niet aan gaan beginnen, dan blijft er weinig tijd over voor de leden om te kunnen rijden. Eens per jaar, laatste weekend van maart, zijn er de landelijke modelspoordagen. Dan zijn we het hele weekend open voor publiek, maar prettig rijden vind ik het niet.

Groenten Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #18 Gepost op: 2011-09-13, 17:36:33 »
Hallo,

Even een vraagje nog ivm de opbouw van mijn modelbaan. Zoals in het begin van dit Topic (baanplan) gemeld kan ik de onderkant van de baan niet bereiken en moeten alle decoders e.d. bovenop de bodemplaat komen. Ik had gedacht om 2 platen isolatiemateriaal op de multiplexplaat te leggen: de onderste met uitsparingen waar geen sporen komen te liggen en waar dus de decoders en terugmelders kunnen komen, en daarop een tweede plaat isolatiemateriaal waarop de sporen komen en die de onderliggende uitsparingen bedekt met afneembare delen om aan de onderliggende decoders te kunnen.
Bestaat er een betere oplossing voor deze situatie?

Wat de verdeling in blokken betreft: er zijn een aantal korte stukjes rail voor het omrijden of parkeren van een loc. Maak ik daar best ook blokken van?

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #19 Gepost op: 2011-09-13, 17:44:38 »
Dag Bert,

Decoders, bezetmelders, servo's en dergelijke kun je ook in scenery (b.v. heuvels of gebouwen) verbergen, en de beweging richting de wissels via een bowdenkabel laten verlopen.

Over de verdeling in blokken: het hangt er uiteraard van af of je op die kleine stukje geautomatiseerd wilt (kunnen) rijden. Als dat zo is: ja, voorzien van bezetmelders! Maar als je zeker weet dat je daar alleen met handregelaars zult komen, is er geen dwingende noodzaak om er blokken met bezetmelders van te maken.

Gerard.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #20 Gepost op: 2011-10-05, 12:06:01 »
Hallo allemaal,

In bijlage enkele foto's van de allereerste beginfase.
Roco levert duidelijk degelijk materiaal.
Zoals je kunt zien gaat mijn interesse vooral uit naar oudere Elocs.

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #21 Gepost op: 2011-10-05, 17:36:18 »
Ik ben inmiddels overgestapt van reedcontacten in Geoline naar stroomdetectie.
als er iemand is die de reedcotacten wil overnemen kan dat
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Ik stel me even voor
« Reactie #22 Gepost op: 2011-10-05, 17:44:26 »
Dank zij dit forum start ik meteen met stroomdetectie, anders was ik ook met reedcontacten gestart.
Als je de literatuur van Roco leest dan wordt er enkel gesproken over reedcontacten: stroomdetectie
wordt precies doodgezwegen.
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen