Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 4192 keer)

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
even voorstellen
« Gepost op: 2011-09-11, 13:59:24 »
Hallo forumleden,

Sinds vanochtend ben ik geregisterd als lid. Mijn nick-name is breitenstein, omdat ik het station Breitenstein op de Oostenrijkse Semmering-Bahn als voorbeeld heb genomen voor mijn treinbaan. De baan is in opbouw en bestaat uit het station Breitenstein, een schaduwstation en een nog te bouwen paradebaan. Het station van Breitenstein is eenvoudig van opzet: drie doorgaande sporen en één opstelspoor. Aan de westelijke zijde liggen er drie gebogen wissels en aan de oostzijde liggen er drie wissels na een lange bocht; dit geeft mij de mogelijkheid lange stationssporen te maken (>3 meter). Ik rijd met Roco-locomotieven en wagens; de rails en wissels zijn van Tillig (h0 elite) in de zichtbare gedeelten en van Piko (A-gleis) en van Roco in het niet zichtbare gedeelte. Ik gebruik een Lenz-centrale, tot nu tot met volle tevredenheid. De volgende stap is het aanschaffen van een programma zoals Traincontroller (waarschijnlijk voorlopig Bronze) om het overzicht te kunnen behouden op de wissels. Eén stap verder zou een volledige automatisatie van de treinenloop kunnen zijn, na het maken van blokken. Zoals de meeste onder ons is dit een meerjarenproject, maar ik ben tevreden met de vooruitgang die ik de laatste tijd heb gemaakt.

Ik ben 55 jaar en werkzaam in de medische sector; ik ben geboren en getogen in en rond Den Haag, maar woon al 37 jaar in België (momenteel op de grens tussen Oost- en West-Vlaanderen).

Ik hoop zaken te kunnen bijleren en misschien kan ik zelfs af en toe een bijlage leveren.

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

GerardWassink

  • Gast
Re:even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2011-09-11, 15:58:50 »
Dag Casper,

Welkom op dit forum!

Gerard