Auteur Topic: even voorstellen.  (gelezen 7241 keer)

Offline Hans48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
even voorstellen.
« Gepost op: 2011-10-10, 16:32:04 »
Na een aantal maanden op dit forum gelezen te hebben wordt het tijd om mijzelf maar eens voor te stellen.Ik ben overgestapt van N spoor naar HO,we worden ouder en de oogjes steeds slechter.
Momenteel ben ik in de opbouwfase,(wat blijft een mens veranderen om een goed baanplan te creeren).Ben in bezit van een aantal Roco startsets (dit ivm de multimaus en versterkers).Rails zijn
Fleischmann profi.Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlands materiaal,doch af en toe een duitse loc ga ik niet uit de weg.Ben in bezit van een aantal NS 2200,2400,204 met digikoppeling,siks (groen en geel/grijs met het kraantje),waarbij ikzelf zwaailichten heb gemonteerd.(Uiteraard eerst voorzien van decoders).
Binnenkort zal ik posten over het formaat van de beschikbare ruimte.(Na N spoor is het even schrikken dat je voor HO ff wat meer ruimte nodig hebt)
Mvg  Hans.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:even voorstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 2011-10-10, 17:55:08 »
Welkom Hans,

Je bent niet de enige die omwille van de oogjes over stapt van N naar HO  :)
Als je een paar jaar niet meer bezig bent geweest schrik je zelfs hoe klein HO is.
Je hebt mijn interesse gewekt met de digikoppelingen: heb je die zelf geplaatst?

Veel plezier op dit forum (ik ben zelf ook nog nieuw)

Groeten, Bert(us)
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline theokersten

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re:even voorstellen.
« Reactie #2 Gepost op: 2011-10-10, 18:21:01 »
welkom hier op dit mooie forum.
gr.theo
ben nierpatient-wacht op donor nier

GerardWassink

  • Gast
Re:even voorstellen.
« Reactie #3 Gepost op: 2011-10-10, 18:54:41 »
Welkom Hans!

Veel plezier bij je herstart...

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:even voorstellen.
« Reactie #4 Gepost op: 2011-10-10, 18:55:12 »
Hans,

Welkom op dit forum voor vele plezierige uurtjes.

Groenten Rob

Offline Hans48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re:even voorstellen.
« Reactie #5 Gepost op: 2011-10-11, 11:32:19 »
Bedankt voor alle reacties,ik zal proberen om aan dit idd mooie forum mijn ervaringen en eventuele tips bij te dragen.
Mocht ik af en toe wat warrig overkomen (dit door een hartstilstand een paar jaar geleden) waardoor mijn technisch-
engels,visualisatievermogen en geheugen een behoorlijke opdonder hebben gehad,mijn excuses daarvoor.
Bert: de digitale koppeling heb ik niet zelf ingebouwd,de loc.waar het overgaat in mijn bericht is de Ralion 204 van Roco.
Helaas heb ik het nr niet zo bij de hand.Wat de Siks betreft :die heb ik voorzien van de Lenz silver + mini (dit gaat perfect)
en voorzien van zwaailichten.Ik loop te overwegen om in de Siks de Roco digikoppeling te bouwen,maar de decoder is redelijk
groot dus moet ik kijken of deze in de Sik past.
Mvg
Hans48

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:even voorstellen.
« Reactie #6 Gepost op: 2011-10-11, 11:43:13 »
Dag Hans,

Welke koppelingen gebruik je voor de andere locs en wagons? Blijkbaar bestaan er veel uiteenlopende meningen op het internet over wat nu een goede koppeling is. De Roco universele koppeling komt er niet slecht uit heb ik gemerkt.

Grtn, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Hans48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re:even voorstellen.
« Reactie #7 Gepost op: 2011-10-11, 11:52:40 »
Hallo Bert.
Voor de wagons gebruik ik momenteel de standaard beugelkoppelingen,dit gaat in combinatie met de Roco digikoppeling goed.
Overigens bestaat er een verwarring op internet tussen de digitale koppelingen en stroomvoerende koppelingen.
Voor stammen probeer ik zoveel mogelijk kortkoppelingen te gebruiken,waarbij ik op de eerste wagon de beugelkoppeling laat
zitten.Dit ivm de koppeling op de 204.

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:even voorstellen.
« Reactie #8 Gepost op: 2011-10-30, 07:50:40 »
Hoi Hans,

Welkom. Ik ben ook sinds kort lid van deze site en heb al heel wat geleerd van de leden (helaas zonder resultaat) maar wel meteen een hoop kennis opgedaan. Wil je ook wat meer vertellen over de digi koppelingen. En wat je zegt de oogjes worden wat minder (en de handjes wat minder vast) maar het blijft een boeiende hobby. Ik merk ook dat nu zelfs de jeugd weer wat meer interesse hierin heeft (mijn zoon helaas niet die ziet het allemaal schouderophalend aan). Veel plezier met je baan en ik hoor wel over die digi koppelingen.

De groe(n)ten :D           van Ben