Auteur Topic: Voorzichtige poging  (gelezen 5230 keer)

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Voorzichtige poging
« Gepost op: 2012-11-29, 01:03:22 »
Goedendag conducteurs, treinchefs, wisselwachters en andere treinliefhebbers.

Zoals er vele voor mij gingen ben ik na een rustperiode van zeg 35 jaar weer van plan om mijn oude hobby weer eens op te pakken. De trix, Marklin (al 45 jaar oud) en wat andere niet te definiĆ«ren merken kan ik geloof ik in de doos laten nu ik me wat meer heb verdiept in digitaal. Valt niet mee als je uit de tijd stamt van klik, klak, klik, 2 stroomdraadjes aan de trafo en rijden. Weken ben ik me al aan het verdiepen hoe het nu zit... Afijn de eerste stap gezet... een digitale start set besteld van Roco. Ondertussen door 100de pagina's over decoders, merken, wel met elkaar werken, niet met elkaar werken, terugkoppeling van wissels seintechnieken heen geworsteld en door de bomen het bos niet meer te zien. Filmpjes op Youtube zitten kijken hoe je dat nu doet (er is veel te vinden by the way) Maar de prijzen zijn ook dan weer niet misselijk... O, leuk, een diesel met echt geluid WOW, even kijken wat zoiets dan kost.... Oeps, een krantenwijk in de kop van Noord-Holland maar zoeken daarvoor. Maar waar ik het meest bang voor ben dat ik weer iets koop wat weer net niet past bij de rest of het merk. Nu hoor/lees ik steeds meer goede recensies  over DigiTrax (relatief goedkoop en soms uitgebreider dan meeste Europese merken.....

Nou jullie begrijpen het al... veel vragen nog dus het bestelde treintje zal voorlopig nog wel (digitaal) zijn rondjes op de keukentafel moeten draaien.

Dit forum (ik tracht veel te lezen) is top en ik hoop dat ik binnen afzienbare tijd ook iets kan bijdragen.

Fhuut... John

GerardWassink

  • Gast
Re: Voorzichtige poging
« Reactie #1 Gepost op: 2012-11-29, 09:18:52 »
.... Oeps, een krantenwijk in de kop van Noord-Holland maar zoeken daarvoor. Maar waar ik het meest bang voor ben dat ik weer iets koop wat weer net niet past bij de rest of het merk. Nu hoor/lees ik steeds meer goede recensies  over DigiTrax (relatief goedkoop en soms uitgebreider dan meeste Europese merken.....

Dag John,

Welkom op dit forum.

Een begin met een digitale startset van Roco is een goed idee. Velen zijn je daarin voorgegaan!
Als vervolg is Digitrax inderdaad een mooie optie. Zeer compleet, mooie (ook draadloze) throttles, Loconet, etc, etc.

De kop van Noord-Holland he? Dan kan ik je echt aanraden een keer langs te gaan bij ANW-modeltreinen in Medemblik. Wel eerst een afspraak maken. Ad en Wilma ontvangen je graag voor een adviesgesprek en maken dan echt een middag lang de tijd voor je. Daarom moet je ook een afspraak maken en niet op de bonnefooi langs gaan. Dat is de manier waarop zij werken. Erg veel verstand van zaken.

Succes met het begin van onze prachtige hobby!

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Voorzichtige poging
« Reactie #2 Gepost op: 2012-11-29, 10:47:07 »
John,

Welkom op dit forum en dat je hier vele plezierige uurtjes mag vertoeven. Ik zelf ben ook begonnen met een startset van Roco en ben inmiddels overgestapt naar de draadloze uitvoering. Daarnaast heb ik ook andere digitale centrales uitgeprobeerd, maar de MM is de meest simpele die er is. Het enige nadeel van een startset is dat je met deze versterkers de CV's niet kunt uitlezen.

Met de MM-Pro (draadloos) kan dat wel weer en daarnaast heeft Roco nu ook een losse versterker, waarmee je de CV's wel kunt lezen. Deze kun je zo omwisselen met je oude versterker. Dan moet je of een stukje spoor isoleren en aansluiten op de programmeer uitgang of je maakt een apart programmeerspoor.

Rob

Offline anton

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
    • zoal.info
Re: Voorzichtige poging
« Reactie #3 Gepost op: 2012-11-29, 11:04:41 »
John welkom op het forum.

Ik snap best dat er een hoop verandert is in de tussentijd.
Maar gelukkig is er door die verandering ook een hoop informatie makkelijker beschikbaar.
En zijn er genoeg handige mensen te vinden, die je vragen kunnen beantwoorden.
Neem vooral de tijd, en geniet van de hobby

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Voorzichtige poging
« Reactie #4 Gepost op: 2012-11-30, 00:37:30 »
Hallo John, welkom op dit forum
ik kom zelf ook uit de kop van NH
Ik heb ook goede ervaringen met ANW
Ikzelf vindt het van belang dat je jezelf er in verdiept wat het resultaat moet worden en als je daar uit bent kun je een plan maken
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Voorzichtige poging
« Reactie #5 Gepost op: 2012-11-30, 04:06:51 »
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden... we gaan er tegen aan.... Ik zal zo nu en dan wel even om raad of een tip vragen en voor het antwoord dan alvast bedankt hihi

Gerard bedankt voor de tip... Ik zal zeker eens contact opnemen met hen...

John