Auteur Topic: ik haat treinen...  (gelezen 4006 keer)

Offline daveric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
ik haat treinen...
« Gepost op: 2012-12-10, 20:28:18 »
sinds een jaar of 2 met prepensioen... of vervroegde futloosheid... of zo...
in ieder geval meer tijd om eens een hobby te kweken (niet te verwarren met hennep....)
onderweg als internationaal chauffeur in heel europa met en zonder ijzeren gordijn kwam ik medegiganten met een vaste baan (!) tegen... vooral zwitserland was als een levende brochure van märklinlayouten (sorry voor het vloeken op dit forum)
dit trauma probeer ik nu te verwerken in een levendig bezigheid in alle formaten behalve 1:1... dus ik heb 1, H0, N en Z... omdat ik geen keuze kon maken.... en omdat ik impulsief ben.... en omdat het zo verwarrend werkt.... en omdat marktplaats verkeerde vrienden biedt....
uiteindelijk na veel dwaalsporen, switchproblemen, managementsperikelen ben ik er uit:
- z-spoor ben ik aan het inbouwen in een oude flipperkast zonder poten, boven de nog werkende lichtjes, als salontafel: een emplacementje waar balletjes uitgerangeerd kunnen worden...
- n-spoor op een rail tegen de muur als hoogteperspectief voor mijn h0-baan
- 1 spoor als mijnbouw onder mijn h0-baan als diepteperspectief... zwartwerken is toch ook hobby?
- h0: jawel.... märklin m-spoor in mijn ivar-spullenkast tussen de stapeltjes ondergoed, badlakens, trofeeën, jongejongensitems, verdeelbakjes met schroefjes, moertjes, spijkertjes enzo
- h0: natuurlijk: in de woonkamer van mijn appartement een uitgebreide rocogeoline super de luxe digitaal met ...
- ... op het laagspoor nederlands materiaal: 6x 2400tjes, 1x 2200, 1x railion 204 en sleepjes bolletjes, kalkzelflossertjes en diversen...
- ... op het hoogspoor een analoge amerikaanse diesellocemplacement (zal later omgebouwd worden naar digitaal) met zo'n 20 locs, vooral santa fe (is anders dan ...claus) en pennsylvania...
- ... besturing met en zonder rocomotion (wat een luxe.... heerlijk.... geweldig.... verslavend....)
- scenery: doe ik in principe niet.... en zeker niet zoals de meeste baantjes die ik heb gezien:
- ... in de ivar kast bestaat de scenery zoals ik die als jongen zou plaatsen, dus blokjes hout, trofeeën en al die andere nooitnieweggooispulletjes....
- ... op de ap(p)arte men(t)sspoor: nixnie, behalve wat ikeadroogrekjes om het hoogspoor in de hoogte te houden...
- ... wil nog wel enkele diorama's maken met american industry als onderwerp, welke beursbezoekwaardig zouden moeten zijn/worden.......
- motivatie om scenery niet te doen: luiheid en het gebrek aan kennis, vaardigheden en geduld.....
- superveel respect voor de mensen die het wel doen, vooral op proto87-niveau.... helemaal mijn smaak/sfeer....
- roco: gek word ik ervan: monsterverslavend.... wat een gemak (denk aan mn luiheidssyndroom....)  als ik die lettercombinatie zie staan wil ik het al kopen/hebben/krijgen/wegmoffelen..........
- roco: du(tch)s wat doe ik hier eigenlijk......  stuur mij maar weg, want ik weet nix en wil alles hebben.... gratis.... dus ook geen vrienden.....

tot seins

GerardWassink

  • Gast
Re: ik haat treinen...
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-11, 08:20:02 »
Dag Dave,

Welkom op dit forum! Je bent zo te horen enthousiast genoeg...  ;)

Je email ga ik nog beantwoorden, maar dat wordt denk ik wel in of na het weekend!

Veel plezier op het forum!

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: ik haat treinen...
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-13, 18:15:17 »
Hallo Dave,

Wat een introductie! Nu nog je appartementje ruilen voor een spoorwegwagon en je bent helemaal klaar  :) .
Je enthousiasme zal vast wel aanstekelijk werken op het forum. Welkom.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen