Auteur Topic: Opnieuw even voorstellen!  (gelezen 3242 keer)

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Opnieuw even voorstellen!
« Gepost op: 2012-12-21, 09:28:47 »
Hahaha, de opmerkzame volger van dit forum kon het al zien dat na lange afwezigheid bij mij de geest weer in de fles is en we weer vol gas gaan geven. Door een verbouwing heb ik de baan deels moeten afbreken, eigenlijk in twee delen moeten hakken, waardoor mij de moed even in de schoenen gezakt is; zeker toen na heraansluiting bleek dat ik kortsluiting had. Dat is inmiddels verholpen en dat was het kantelpunt.

De zolder is bij mij grotendeels treinbaan. Het schaduwstation dat onder de hoofdbaan ligt is nog steeds zichtbaar en daar bovenop komt het zichtbare gedeelte. Ik heb het schaduwgedeelte gebruikt om alles uitgebreid te testen en te gaan begrijpen, zeker in combi met Traincontroller. De bovenbaan wordt deze winter gebouwd waarna de landschapsarchitect vol aan de slag kan. Thema is periode III Zwitserland, romantisch. Veel hobby plezier allen toegewenst!

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!