Auteur Topic: Dr.Railroad zegt dat iets niet mag...maar ik begrijp het niet  (gelezen 2898 keer)

Offline EdwinB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Ola allen,

Ik heb in een lang blok vóór mijn stationblokken een speedmarker met een temporary speed geplaatst zodat de locs wat mooier en langzamer richting station rijden op het einde van het blok. In eerste instantie bleven de locs na het station hangen op deze limiet. Blijkbaar reset de speedlimiet zich niet bij het binnenkomen van een nieuw blok ( in dit geval het stationsblok). Ik had e.e.a opgelost door een condition aan de speedmarker toe te voegen : alleen geldig als er een loc in het betreffende blok is. Dit loste mijn probleem op. Ik had e.e.a ingeregeld en getest met autotrain by drag and drop.
Hierna ben ik schedules gaan maken en tijdens het rijden geeft dr.Railroad aan dat het wijzigen van speeds niet kan/mag is tijdens het rijden van routes. De locs blijven dus weer hangen op de speedlimit.
Nu kun je in de schedules ook in de blokken het e.e.a wijzigen of condities toe voegen maar dat snap ik nog niet zo.
Ik rij met V7 Gold kan iemand mij wat tips geven dus wat wil ik:
- Rijden in schedules/routes
- aan het eind van een lang blok alvast gaan afremmen zodat de snelheid van het volgende blok reeds bereikt wordt bij het begin van dat volgende blok en niet pas daarna.

dank alvast
Edwin

 

Offline EdwinB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Dr.Railroad zegt dat iets niet mag...maar ik begrijp het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015-11-21, 12:24:35 »
Op kunnen lossen met request yellow signal and speed in samenwerking met een breakmarker.

 :D

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Dr.Railroad zegt dat iets niet mag...maar ik begrijp het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2015-11-21, 12:28:49 »
Klopt, in het blok kan je aangeven dat bij een yellow signaal de snelheid lager wordt.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!