Auteur Topic: Nieuwe rocomotion  (gelezen 34786 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Nieuwe rocomotion
« Gepost op: 2008-12-28, 11:24:36 »
Volgens welingelichte bronnen komt de nieuwe rocomotion het einde van het jaar 2009 uit.
Het duurt nog zolang omdat er eerst een koppeling gemaakt moet worden tussen Roco en Fleischman.
Het nieuwe rocomotion komt op het level van Railroad zilver
Zou het intressant zijn om op voorhand de verschillen te kunnen aangeven tussen het oude en het te verwachten.
Mijn talen zijn niet het sterkste punt, is er iemand die dit wel kan

groeten Nico
« Laatst bewerkt op: 2010-01-08, 21:56:28 door janpostema »
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #1 Gepost op: 2008-12-28, 12:26:40 »
Wat bedoel je......

Welke documenten moeten er vergeleken worden?

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #2 Gepost op: 2008-12-28, 15:21:00 »
Op de site van freiwald staat een bestand met de verschillen tussen railroad 5.7 en tailroad 7.0
De verschillen met de uitvoering zilver en goud staan hier ook aangegeven.
Je kunt dit bestand in pdf down-loaden in het engels of in het duits

groeten Nico
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #3 Gepost op: 2009-11-18, 11:46:43 »
Nieuwe rocomotion per 15 december 2009

Bijgevoegd de mogelijkheden

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #4 Gepost op: 2009-12-17, 13:50:12 »
Vandaag 17 dec 2009

Tot op dit moment is er nog niets te melden, de Duitse vertegenwoordiger van Roco op een van de info dagen heeft mij verteld dat de nieuwe interface en Rocomotion nog dit jaar uitgeleverd zou worden, dit kan nog.
In de laatse uitgave (4x per jaar) Roco report staat dat de interface en Rocomotio vanaf 15 december beschikbaar zou zijn, mogelijk is dat ook zo maar op de site van Roco staat daar nog steeds niets van, (Neuheit - Bitte beim Händler vorbestellen.)

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #5 Gepost op: 2009-12-18, 17:35:07 »
18 dec, 2009

Heb gisteren contact opgenomen met Roco, hoe de stand van zaken is met betrekking de belofte dat Rocomotion vanaf 15 dec, leverbaar zou zijn

Vandag een berichtje gehad van Roco met de volgende mededeling

Sehr geehrter Herr Heinst,

vielen Dank für Ihre Email-Anfrage! Aufgrund eines einzelnen Bauteils kam es leider zu einer Verzögerung!
Nach gestriger Information hoffen wir aber,  die Einarbeitung noch so vornehmen zu können,daß der Artikel
10832 noch vor Weihnachten geliefert werden kann!

vrij vertaald,
Dank U voor uw e-mail bericht, wegens een individuele bouwonderdeel kwam het jammer genoeg tot een vertraging.  Na informatie van gisteren, hopen wij de verwerking nog zo te kunnen maken dat artikel 10832 nog vóór Kerstmis kan worden geleverd.


Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #6 Gepost op: 2009-12-23, 11:04:31 »
23 dec 2009

Hallo


Rocomotion 5.9 kan nu gedownload worden vanaf de site van Roco

5.9 kan ook onder !nternet explorer 8 gebruikt worden.

Handboek Duits en Engels staan er ook op evenals Trainprogrammer en Trainanimator.

De software is zowel met de nieuwe interface 10832 als met de oude 10785 te gebruiken.

http://www.roco.cc/index.php?id=595

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2009-12-23, 14:44:46 door janpostema »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #7 Gepost op: 2009-12-23, 21:17:01 »
Nieuwe Rocomotion 5.9 (duits)

Getest met Windows 7 (Enterprice) en Explorer 8.

Tot nu toe geen fouten alles werkt normaal.

Multimaus, iTrain

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #8 Gepost op: 2009-12-23, 21:28:32 »
Ik heb weer dezelfde fouten die ik eerder heb gehad bij de vorige update. Sommige wissel gaan af en toe niet om en op het scherm wel maar op de baan niet. Als je ze met de hand omzet in Rocomotion werkt het wel.

Dus update van 5.8 naar 5.9 kost weer veel werk. Ik ga nog zoeken naar een andere oplossing.
Multimaus, iTrain

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #9 Gepost op: 2010-01-07, 13:30:21 »
Mogelijk een foutje in de hardware van de nieuwe roco centrale 10832.

Er zijn waarschijnlijk nog maar enkele (of geen) die rocomotion aangeschaft hebben, de volgende info heb ik dan ook via een Duits forum verkregen.

Het kan voorkomen bij gebruik van de nieuwe draadloze centrale 10632 dat deze na onegeer 15 minuten stopt en vraagd om een lizentienummer.
Roco komt waarschijnlijk in week 2 van dit jaar met een update en moet het probleem opgelost zijn.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline GerardNL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #10 Gepost op: 2010-01-07, 19:44:03 »
Allereerst wens ik iedere forumlezer het allerbeste voor het jaar 2010. Dat begon al leuk met het beschikbaar komen van de NS1008 en versie 5.9. van Rocomotion.
Tot nu lees ik eigenlijk alleen ervaringen van Rocomotion in combinatie met de 10832. Heeft iemand al ervaring met 5.9 op de "oude" 10785?

met vr.gr.
Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #11 Gepost op: 2010-01-07, 20:25:16 »
Hallo Gerard

Gerard en alle andere forum leden ook de allerbeste wensen en een gezond en goed spoorjaar 2010.

De software rocomotion 5.9 die bij de nieuwe 10832 wordt geleverd is dezelfde als de oude 5.8, het enigste verschil zit hem in hetgene dat bij het aanmelden gevraagd wordt naar de com poort net zoals bij de oude en er niet gevraagd wordt naar de USB poort, iets wat je wel zou verwachten.
Ik beschik nog niet over de nieuwe 10832 maar voor zover ik na kan gaan gaat dit automatisch bij het gebruik van de nieuwe met usb aansluiting.

Nu even jouw vraag of er al iemand is die ervaring heeft met de 5.9 bij gebruik van de 10785.
De 5.9 werk gewoon op de 10785 en bij het starten zal hij dan ook melden dat er een nieuwe versie is en dat het baanplan geconvecteerd word, dit moet je dan bevestigen, verder is er geen verschil.
Als je zeker wilt zijn en je baanplan van de 5.8 wilt behouden voor de zekerheid, maak er dan eerst copy van.

Ik weet dat janpostema, nicoh en ondergetekende reeds 5.9 hebben uitgeprobeerd met de 10785 en dat het goed werk met Exploder 8
Janpostema had geloof ik wat kleine probleempjes met het overzetten van het baanplan maar die zijn dacht ik opgelost.

Handleiding van 5.8 is gelijk aan de 5.9 met uitzondering van afbeelding 2 op blz 10, verder helemaal hetzelfde.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2010-01-07, 20:27:53 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline GerardNL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #12 Gepost op: 2010-01-07, 20:58:56 »
Bedankt Piet, omdat het nauwelijks verschil maakt met 5.8 zal ik voorlopig nog maar niet de overstap uitvoeren.

Groet,
Gerard

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #13 Gepost op: 2010-01-07, 21:07:26 »
Rocomotion 5.9 werkt bij mij nu goed. Ik alles opnieuw getekend.

(Update van 5.8 naar 5.9 ging niet goed oude bestanden waren niet te gebruiken)

vrg

Jan Postema
Multimaus, iTrain

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:nieuwe rocomotion
« Reactie #14 Gepost op: 2010-01-08, 21:14:11 »
Dit is mijn ontwerp in Rocomotion 5.9

Het eerste plaatje is een screendump van de baan. Het tweede plaatje is de Fahrdienstleiter.

Het volgende is het bestand wat gemaakt is met Rocomtion 5.9.

Hier is een klein filmpje van de baan (2007) nu is het een beetje veranderd.

http://145.37.208.112/modeltrein.htm
« Laatst bewerkt op: 2010-01-08, 21:57:47 door janpostema »
Multimaus, iTrain