Auteur Topic: Rocomotion en wisselmotoren  (gelezen 12195 keer)

Offline GerardNL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Rocomotion en wisselmotoren
« Gepost op: 2010-09-05, 19:21:55 »
Hallo allemaal,
Ik rijd al een tijdje tot tevredenheid met Rocomotion. Het is mij (zo nu en dan met hulp) gelukt om het spul lekker te laten rijden. Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten, maar met de huidige situatie kan ik goed leven.
Ik wil nu graag op een rangeerterreintje drie of vier wissels met Lematech motoren aandrijven. Daarvoor heb ik behalve de motoren ook een Littfinsky decoder voor gemotoriseerde aandrijvingen gekocht, de M-DEC-DC-F. In de bijbehorende handleiding staat keurig hoe zo'n ding geprogrammeerd behoord te worden. Ik zou graag weten of er mensen op dit forum zijn die hier al ervaring mee hebben, en zo ja wat die ervaring dan wel is.

Met vriendelijke groet,
Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re:Rocomotion en wisselmotoren
« Reactie #1 Gepost op: 2010-10-23, 18:17:14 »
Dag Gerard,

Geen ervaring met dat specifieke type, maar ik neem aan dat het een DCC decoder is, die je van een adres kunt voorzien. Dan zou het, ook met Rocomotion, gewoon moeten werken.

Laat je ons je ervaringen weten?

Gerard

Edit: zie net pas dat je post al van begin september is... Heb je al elders antwoord ontvangen?

Offline GerardNL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re:Rocomotion en wisselmotoren
« Reactie #2 Gepost op: 2011-04-04, 20:59:24 »
Hallo, daar ben ik weer. In de afgelopen tijd heb ik de Littfinski decoder voor wisselmotoren aan de praat gekregen. Ik kan hem keurig aansturen met Rocomotion.
Het is een kwestie van goed de documentatie doorlezen en heel nauwkeurig opvolgen. Ik heb de adressen erin gezet met behulp van een stand-alone Multimaus systeempje waarop alleen deze LDT decoder was aangesloten. Daarna de decoder op de eigenlijke layout aangesloten en de wissels in Rocomotion de correcte adressen gegeven. En alles doet het zoals ik dat graag wilde.

m.vr.gr.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re:Rocomotion en wisselmotoren
« Reactie #3 Gepost op: 2011-04-04, 21:34:32 »
Cool huh? Als alles werkt zoals je het had bedoeld...

Gerard