Auteur Topic: terugmelding  (gelezen 5075 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
terugmelding
« Gepost op: 2013-12-02, 15:51:27 »
Geachte forumleden
Ik heb tc gold met stroomdetectie via de roco 10787 en litfinski
Op dit moment krijg ik in mijn scherm geen terugmelding te zien
Ik heb  de nummer 1 van de 10787 losgekoppeld van de rest en rechtstreeks op de interface aangesloten
als ik stoom afneem van een willekeurig blok die vie nr1 moet worden teruggemeld gaat het ledje branden, maar geen terugmelding in het scherm. als ik de stroomafname stopzet blijft de led branden op de 10787
Op deze manier gaan uiteindelijk alle 8 led's branden en niet meer uit, maar krijg ik geen terugmelding op mijn scherm.
ra ra wat is dit >:(
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: terugmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2013-12-02, 16:18:22 »
Hallo Nico,

Kijk eens in het draadje in "Gold"  testen van de 10787 misschien heb je daar wat aan.
Bij mij bleek de 10787 defect te zijn.

Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: terugmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2013-12-05, 22:59:33 »
Het probleem is opgelost.
Ik had een update van TC gold geinstalleerd, hierna hadden alle terugmelders een ander adres gekregen.
Ik heb alle terugmelders weer van het juiste adres voorzien en alles werkt weer.

(vreemd verschijnsel trouwens)
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: terugmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2013-12-05, 23:09:29 »
Nico,

Inderdaad erg vreemd, maar een vraag, heb je geupdate met de baan aan gesloten en in bedrijf of met alleen de pc aan en de baan niet.
Of dat verschil uitmaakt weet ik niet maar je zoekt een mogelijke oorzaak ook al is deze niet te verklaren


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: terugmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2013-12-05, 23:44:39 »
Ik heb de update gedaan met de baan aan
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.