Auteur Topic: Symbool locomotieven herstellen in TC  (gelezen 4217 keer)

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Symbool locomotieven herstellen in TC
« Gepost op: 2014-03-30, 21:54:19 »
Hallo allen,

Ik heb net een nieuwe harddisk in de computer gezet en daarop ook Traincontroller weer geinstalleerd.
De laatste backup is gebruikt om op te starten, baanplan en wissels alles werkt, alleen de locplaatjes die de blokken vullen in de schedules zijn allemaal standaardsymbolen geworden, ipv de met veel zorg aangelegde verzameling  loc en wagon symbolen.
Ik ga liever niet met de hand alles weer op z'n plaats zetten, dus kan iemand mij vertellen hoe ik TC weer kan verwijzen naar de database met loc en wagonplaatjes?

Groet,

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.252
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Symbool locomotieven herstellen in TC
« Reactie #1 Gepost op: 2014-03-30, 22:39:27 »
Henk,

waarschijnlijk heb je het bestand waar de plaatjes zijn opgeslagen niet meegenomen naar de nieuwe harddisk.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: Symbool locomotieven herstellen in TC
« Reactie #2 Gepost op: 2014-03-31, 00:13:46 »
Hallo Piet,

Ik heb de plaatjes database zelfs op diverse plaatsen teruggezet, maar weet niet waar TC zoekt.
Ik ben nu toch maar begonnen met de hand alle koppelingen te herstellen, alleen bij de treinsets, combi van loc en wagon gekoppeld, kan ik geen afbeelding toewijzen zonder eerst te ontkoppelen....nog meer werk!

Opties?

Gr.,

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: Symbool locomotieven herstellen in TC
« Reactie #3 Gepost op: 2015-05-15, 21:50:42 »
Na een jaar weer een grotere schijf in de computer gezet, net als de vorige keer TC opnieuw geïnstalleerd, en weer alle loc/symbolen uit trainanimator weg, dus alle locs en wagonnen het standaardsymbool.
Omdat ik de oude schijf nog kon benaderen, heb ik gekeken waar toen alle door trainanimator gemaakte YRA bestanden stonden...
Deze waren toentertijd klaarblijkelijk automatisch neergezet op:

deze pc/ lokale schijf (C)/ Gebruikers/ HdB/ Documenten/ Railroad&Co/ Trainanimator

Een kopie op dezelfde plaats op de nieuwe schijf gezet en als bij toverslag waren alle locs en wagonnen weer geïndividualiseerd!

Scheelt al gauw  dagenlang frustrerend hetzelfde karweitje weer overdoen!!

Yoo!





Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.252
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Symbool locomotieven herstellen in TC
« Reactie #4 Gepost op: 2015-05-15, 21:57:48 »
Henk,

inderdaad heel veel werk minder.

als ik zoiets hebt dan doe ik meestal in verkenner een zoekopdracht op deze pc met in dit geval .YRA en dan weer je gelijk waar de bestanden staan.

Maar goed het is opgelost en dat is fijn.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders