Auteur Topic: Traincontroller Masterclass  (gelezen 23593 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 403
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #15 Gepost op: 2014-10-29, 08:24:03 »
Ik wil ook graag deelnemen aan deze sessie. Ik woon in Hardinxveld-Giessendam. Dan is Houten maar een half uurtje. Ook al zijn de kosten voor eigen rekening, trouwens welke kosten van je hobby kun je declareren ik sta open voor sponsoren, het levert mi ook wat op! De ontmoeting met elkaar en samen wat leren om onze passie te optimaliseren. Ik ga 13 december in de agenda noteren.   
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #16 Gepost op: 2014-10-29, 09:46:30 »
Dit jaar of volgend jaar: ik vind het prima.
Zowel  Houten als Leeuwarden: ook prima.
Ik vind het al geweldig als het lukt om
iets dergelijks te organiseren.

Groet, Peter.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #17 Gepost op: 2014-10-29, 10:33:48 »
allen.

Mogelijk heb ik met het noemen van Houten een beetje verwarring gezaaid.
Houten van 13 december 2014 is bedoeld om deel te nemen aan een evenement dat digitaal als onderwerp heeft naast de gebruikelijke beurs die in een andere hal plaatsvindt.
Dit is voor deelnemers die alles met digitaal doen op de baan, voornamelijk gebruikersgroepen zoals koploper en andere maar ook voor makers van onderdelen/hardware en /of programma,s bv. Itrain. Over het algemeen zijn het deelnemers die vaker op beurzen staan
Ook de maker van Traincontroller is hiervoor benaderd maar heeft afgezegd om eerder genoemde reden, daarop volgend zijn wij op dit forum benaderd of het mogelijk was om met Roco en traincontroller iets te kunnen demonstreren.

Het is mogelijk een idee om voor de mensen die naar houten gaan om iets af te spreken voor een samenkomst en elkaar persoonlijk te leren kennen maar niet bedoeld om iets te ondernemen voor forum leden in de vorm van een demo of iets dergelijks, hiervoor zijn duidelijk andere voorbereidingen nodig.
Ik heb met het geven van cursussen of bijscholing of hoe je het ook mag noemen ruim 20 jaar ervaring in het beroepsonderwijs en bedrijfsleven en weet vandaar uit dat je dit goed moet opzetten en niet zo maar uit de losse pols kun verzorgen, hiervoor is in eerste plaats een inventarisering van de behoefte nodig, we hebben beginners en wat verder gevorderde.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #18 Gepost op: 2014-10-29, 10:53:44 »
Dag Rob,

Een suggestie ter verbetering als je het niet erg vindt. In jouw opsomming lopen drie dimensies door elkaar:
1. het niveau van de gebruiker (beginner, gevorderde, expert)
2. de versie van TC (7 of 8 )
3. de uitvoering van TC (Bronze, Silver of Gold)


In onderstaande tabel probeer ik deze drie zaken overzichtelijk te maken.

TCBeginnergevorderdeexpert
Bronze 7B7BB7GB7E
Bronze 8B8BB8GB8E
Silver 7S7BS7GS7E
Silver 8S8BS8GS8E
Gold 7G7BG7GG7E
Gold 8G8BG8GG8E

Zelf schaal ik mezelf in op G8G.
Dat betekent: TC Gold versie 8, Gevorderd gebruiker.

Is dit handig?

Gerard

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #19 Gepost op: 2014-10-29, 11:22:09 »
Een goede dag,

Geweldig, het begint te komen!
Overzicht aanvullen.

Naam:                        Woonplaats:                         Categorie:
01. Take-N-Train         Schiedam
02. Rien Markus          Gouda                                  G7B - G7G
03. Rob Manenschijn    Kollumerzwaag                     goud 7
04. Peter                     Lelystad                               S7G
05. Nicoh                    Wognum
06. P. Heinst               Pannerden                            goud 8
07. Martijn W              Weert
08. Gerard Wassink     Ulrum                                    G8G
09. ArievH                  Hardinxveld-Giessendam

Nogmaals locatie geen probleem. Graag voor eind maart te organiseren, anders mogelijk op vakantie :P

Groet, Rien Markus
« Laatst bewerkt op: 2014-10-29, 12:00:20 door P.Heinst »
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline Peter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #20 Gepost op: 2014-10-29, 11:50:27 »
Ik zou mezelf willen indelen in S7G.

Groet,Peter

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #21 Gepost op: 2014-10-29, 12:19:59 »
Doe voor mij maar 8GB
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #22 Gepost op: 2014-10-29, 12:41:58 »
Is het ook nog van belang om de extra licenties erbij te vermelden. Ik heb bijvoorbeeld de sound licentie, maar doe er (nog) niets mee. Misschien zijn er die ook nog meerdere licenties hebben
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #23 Gepost op: 2014-10-29, 13:04:27 »
Is het ook nog van belang om de extra licenties erbij te vermelden. Ik heb bijvoorbeeld de sound licentie, maar doe er (nog) niets mee. Misschien zijn er die ook nog meerdere licenties hebben

Dat denk ik op dit moment niet, we praten over een TrainController masterclass.

GerardWassink

  • Gast
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #24 Gepost op: 2014-10-29, 13:05:47 »
Ik denk niet dat het er op deze manier overzichtelijker op wordt.
Want waar leg je de scheiding tussen Beginner - Gevorderde - Expert??

Voortgeborduurd op jouw eigen post, Rob:

Want er zijn nogal wat opties mogelijk en waarmee rekening gehouden dient te worden.
Om het wat overzichtelijk te houden heb ik het in ( 8 ) groepen verdeeld.
1. Beginner.
2. Gevorderde.
3. Expert.
4. Versie 7.
5. Versie 8.
6. Brons.
7. Zilver.
8. Goud.


Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #25 Gepost op: 2014-10-29, 13:19:00 »
Ik denk dat je het woordje masterclass in zijn geheel weg moet laten omdat dit een hele andere aanpak met zich meebrengt dan wat hier de bedoeling is.
Mijn inzien is hier de bedoeling om wat vraagstukken met voorbeelden te bespreken, meer de tekortkomingen en onduidelijkheden van de handleiding uit te werken.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 403
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #26 Gepost op: 2014-10-29, 17:08:18 »
Er is inmiddels erg heel veel gezegd en voorgesteld. Wellicht is er iemand die het geheel strak kan samenvatten over het wat en waar. Masterclas of bachelor, ik begin net en heb het net voor elkaar de eerste trein via de pc een rondje te laten rijden. In de opstelling zoals Gerard die voorstelt zit ik in de categorie G8B.  De locatie heb ik dan even gemist. Leeuwarden prima als het dan maar niet in de winterdag is. Is het misschien handig om de wensen en verwachtingen te inventariseren? En wellicht zullen er meer sessie of workshops moeten volgen. Een jaarlijkse ontmoetingsdag wisselend in den lande? Het idee is wat mij betreft geweldig goed.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #27 Gepost op: 2014-10-29, 18:21:15 »
Ik denk het volgende, hoe je het benoemd of in welke graat je al bent doet er niet toe.
Het zou voor de eerst keer als kennismaking kunnen zijn met deels een ruime uitleg.
Daarna is het aan de mensen of er een gevolg kan komen.
Over Bronz, Zilver of Gold hoeft geen discussie te zijn, van de basis starten tot gevorderde acties laten gebeuren is nooit mogelijk zelfs niet als je alles opsplitst in de verschillende modules, B, Z, G,.

Ik heb al geschreven dat mijn baantje zoals de start scherm van Traincontroller werkt en gebruikt kan worden, de schaal doet hier dan niet toe. Traincontroller draait.
Ik ga 8 november naar Houten, we hebben hier al eerder gestaan met de club en ik heb kennissen die er altijd met een kraam staan.
Voordat we iets kunnen starten moeten we eerst weten wat de opties zijn.
Blijf kijken of er meer interesse is bij de andere gebruikers van het forum, of bij de clubs waar mensen lid van zijn.

John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

GerardWassink

  • Gast
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #28 Gepost op: 2014-10-29, 18:46:46 »
Gerard,
...
Dat is dus wat ik bedoel, je hebt een aantal mogelijkheden, waar weer op voort geborduurd wordt en daardoor gaat het onoverzichtelijk worden. Ik heb namelijk 8 groepen/mogelijkheden genoemd, waarop jij weer ben gaan voort borduren en er 18 van maakt. Vervolgens gaat Rien daar weer op voort borduren, waardoor het er niet overzichtelijker op wordt. Het uiteindelijke resultaat zal zijn dat we door de bomen het bos niet meer zien en dus verdwalen.  ;) ;D ;D

Rob

Rob, het klopt echt niet wat je zegt. Zoals ik al eerder heb aangegeven, kun je in jouw acht groepen gewoon niet kiezen.
Stel dat ik zeg dat ik mezelf in jouw groep 2 reken, dan weet je maar één van de aspecten.

Maar goed, zet jij het verder maar op, ik vind het prima. Ik hoor graag hoe jij het wilt organiseren / structureren.

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller Masterclass
« Reactie #29 Gepost op: 2014-10-29, 19:13:49 »
Allen,

Het ziet er naar uit dat het een discussie wordt zonder einde,
Ik stel het volgende voor
Op 13 december in houten om eens samen te komen en een kort overleg wat de mogelijkheden zijn. Om 13.30 uur in de kantine/restaurant. Weet niet of er plaats is maar zo groot zal de groep niet zijn.
W
el even aangeven of je aanwezig zal zijn
Het eventueel vervolg in de loop van 2015, er is tijd nodig voor de voorbereiding en te inventiseren wat de behoefte is.

gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders