Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 5626 keer)

Offline RocoMarcel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2014-01-07, 08:28:59 »
Hallo iedereen,

Mijn naam is Marcel, ik ben 59 jaar en ga deze week mijn eerste startset Roco digitaal met multimaus ophalen. Vroeger (heeeel vroeger) veel met de trein van mijn vader gespeeld en nu ik inmiddels al 2 kleinzonen heb (0,5 en 3 jaar oud reeds :-) ) Is dit een mooi moment om e.e.a. weer op te pakken. De timing is toevallig omdat een van mijn broers een startset over heeft (extra rails etc etc) en daar kwam ik afgelopen zaterdag achter.

Ik heb afgelopen zondag al door veel berichten "gebladerd", en ben onder de indruk van de goede kwaliteit van adviezen en de bereidwilligheid om elkaar te helpen met raad en daad. (Nu zal een aandachtige lezer onmiddellijk zo iets hebben van.... "ga eerst eens rijden en programmeren, voordat je onze adviezen op voorhand al kan beoordelen" ...)

Ik heb een technische achtergrond en heb jaren geprogrammeerd (Assembler om met machines te kunnen praten :-) 

O ja, dit is natuurlijk geen garantie voor suc6 en het niet krijgen van de nodige (aanloop)problemen en de haren uit je hoofd trekken (heb er inmiddels al niet veel meer vanwege genoemde redenen) omdat je het niet (snel genoeg) opgelost krijgt, of helemaal niet weet waar je het moet zoeken....

Ik vind het leuk als nieuw lid op dit forum om zo met een hobby bezig te kunnen zijn.

Mvg,

Marcel
Roco MultiMausPro - DigitalzentralePro 10830 - OSX Mavericks - VMWare Fusion - Windows 7 Ultimate - Rocomotion 5.9 -  We kunnen het gemakkelijker maken, maar dan is het niet leuker :-p

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2014-01-07, 08:34:35 »
Welkom Marcel op het forum, je bent net zo ver als ik dus, ik ben ook een herintreder sinds een paar weken.

Ik ben trouwens zelf ook met machines aan het praten geweest maar dat is alweer 15 jaar geleden ofzo, maar moet wel echt heel diep nadenken met het dcc protocol, je word ook dagje ouder he :)

Maar met hulp van het forum komen we er vast wel uit :)

Hans

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2014-01-07, 09:49:51 »
Dag Marcel,

Welkom op dit forum! Veel lees- en leer-plezier gewenst!

Op wat voor systemen ben je met Assembler bezig geweest? Zelf ben ik systeemprogrammeur geweest op IBM mainframes, MVS, VSE, VM, en heb als zodanig ook veel in 370 assembler gedaan, onder andere bij IBM zelf in Uithoorn en bij banken en verzekeringsmaatschappijen...

Anyway, welkom!

Gerard

Offline RocoMarcel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2014-01-07, 15:40:16 »
@Gerard,

Bingo... idd IBM Mainframes :-) Is natuurlijk wel weer even geleden :-))
SR 15,15
BR 14

Onderdeel van de beruchte .... haha...

Nou, wie weet helpt het allemaal een beetje met het programmeren en "in regelen" van de nodige componenten....

Gr,

Marcel

 
Roco MultiMausPro - DigitalzentralePro 10830 - OSX Mavericks - VMWare Fusion - Windows 7 Ultimate - Rocomotion 5.9 -  We kunnen het gemakkelijker maken, maar dan is het niet leuker :-p

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2014-01-07, 16:07:52 »
Marcel,

Welkom op dit forum. Het gaat hier vaker over TrainController dan Roco, maar het hoort er blijkbaar allemaal bij. ;)

Rob


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 2014-01-07, 18:53:19 »
Hallo Marcel,

Ook herintreder in deze heerlijke hobby! Welkom en als man met een technische achtergrond zul je je als een vis in het water voelen hier. Ik heb die achtergrond niet dus je zult me vast wel een keer kunnen helpen  ;D :)

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2014-01-07, 19:16:30 »
Bingo... idd IBM Mainframes :-) Is natuurlijk wel weer even geleden :-))
SR 15,15
BR 14

BIA... 8)

Offline RocoMarcel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 2014-01-07, 23:56:29 »
Een ieder alvast bedankt voor de leuke reacties!

Tsja ... ging ik bij een van mijn broers een startset ophalen .... (Roco met BR 218) en multimaus ... Had hij ook nog een V100 met wat wagonnetjes .. en extra rails .... nu nog wat wissels kopen en dan kan ik in ieder geval met 2 locs experimenteren ... Ja, dan heb je voor "iets meer" dan de prijs van een nieuwe startset opeens veel leuke mogelijkheden..  Ben heel benieuwd!
Roco MultiMausPro - DigitalzentralePro 10830 - OSX Mavericks - VMWare Fusion - Windows 7 Ultimate - Rocomotion 5.9 -  We kunnen het gemakkelijker maken, maar dan is het niet leuker :-p