Auteur Topic: ook maar even voorstellen  (gelezen 4902 keer)

Offline Freefarm

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 1
ook maar even voorstellen
« Gepost op: 2014-07-06, 16:00:06 »
Mijn naam is Frank, ben 67 jaar oud, getrouwd, thans gepensioneerd en woonachtig in Stein in ons mooie Zuid Limburg, ik heb tot nu toe alleen maar treinen verzameld en in de verpakking opgeborgen. Nu vind ik het toch tijd worden om ook iets te bouwen en te laten rijden.
Mijn doelstelling is een stad te bouwen met straten waar doorheen trams rijden en auto's met bussen (Faller), een groot station waar treinen stoppen aan het perron en wederom vertrekken naar een verdekt (achter de achterste stadshuizen) schaduwstation. Dit schaduwstation heeft 6 opstelsporen (3 naar elke kant) zodat op het station altijd beweging is. In de loop van de jaren heb ik al mijn materieel aangepast tot Nederlandse treinen, uiteraard Roco. Ook heb ik enige beginsets van Roco aangeschaft en ben thans in het bezit van 4 x multimaus, booster en trafo.
Mijn rails bestaat uit Roco-Line en Geo-line en enige flex rail van Roco zonder bedding. De bedoeling is om straks via Koploper mijn treinen te besturen, dus 2 afzonderlijke sporen die geen verbinding met elkaar hebben en maar een richting rijden, mijn trams, welke eveneens nabij het schaduwstation een grote cirkel maken, verdeeld in een aantal blokken voor opstelling van deze trams.
Kan koploper deze 3 afzonderlijke trajecten besturen via een PC?
Mijn trams en bijna alle loks heb ik zelf gedigitaliseerd met Tams locdecoders, die voor mij voldoen. Op een Beurs te Houten heb ik laatst een prachtige Plan T van Roco gekocht, alleen bleek achteraf dat hier twee Plux-16 decoders in moeten voor te digitaliseren(prijs €35,00 per stuk) terwijl ik nog ongeveer 10 Tam's locdecoders heb liggen.
Kan mij iemand vertellen of ik deze met aanpassingen kan gaan gebruiken voor mijn Plan T. Verder hoop ik mijn tekortkomingen via deze weg te kunnen oplossen
Met vriendelijke groeten,
Frank.
« Laatst bewerkt op: 2014-07-06, 18:55:10 door Freefarm »

GerardWassink

  • Gast
Re: ook maar even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2014-07-06, 17:01:13 »
Hi Frank,

Welkom op dit forum!

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: ook maar even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2014-07-06, 17:12:26 »
Hoi Frank,
Je plannen klinken nu al goed. In elk geval welkom hier en veel plezier!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: ook maar even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2014-08-28, 15:37:34 »
Hallo Frank,

Een beetje laat maar toch maar even gereageerd en met name op je laatje vraagje over de aansluiting van de decoder op een 16 pins.

Ga naar het volgende draadje (onderwerp0 en kijk hier even welke aansluiten overeenkomen, volgens mij kun je een decoder met 8 pinnen zo in een 16 drukken en dan komen de aansluitingen overeen

Dit Draadje(onderwerp), Digitaal, Decoders en dan stekker verbinding 

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-08-28, 15:39:31 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: ook maar even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2014-08-30, 12:47:29 »
Rob,


klopt, maar ik zat gisteren op mijn telefoon en daar lukt het niet om het adres te kopiëren en dan moest het maar zo.

Bedank

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders