Auteur Topic: Voorstellen: Rob  (gelezen 3561 keer)

Offline R.C.Grootveld

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Voorstellen: Rob
« Gepost op: 2017-11-11, 13:40:20 »
Bij deze: Rob Grootveld
Modelspoorliefhebber vanaf m'n prille jeugd met pieken en dalen: Van treinplank als kleine jongen tot modules op later leeftijd.
Niet merk gebonden, wel systeem gebonden (3 Rail).
Door omstandigheden staan de modules al 15 jaar in de opslag maar zoals het er nu naar uit ziet, komt daar verandering is.
Al het materieel is echter nog analoog en er zal dus het nodige omgebouwd moeten worden. Dus veel lezen op fora en andere bronnen over (on)mogelijkheden en systemen. Uitgangspunt op dit moment is dat ik met DCC ga rijden (IB)
Voorkeur gaat primair uit naar DB, ruwweg 70er jaren maar dat is slechts een richtlijn want in de collectie zit ook SBB materieel en een Vectron vind ik ook een fraai ding.


Rocofan

  • Gast
Re: Voorstellen: Rob
« Reactie #1 Gepost op: 2017-11-11, 14:39:28 »
hallo Rob,

Ik ken het probleem. Bij mij staat de "oude baan" ook al einge jaren in de opslag. Wel heb ik van deze pauze tijd gebruik gemaakt door op een Mini baan het gehele digitale gebeuren te kunnen testen.

Een ideale tijd om je eigen keuzes te maken qua hardware, software en noem het maar op. Dingen die je leest of hoort kunnen zonder problemen uitgetest worden. Zo ben ik al van veel dingen teruggekomen

Ook ideaal om de verschillende besturingsprogramma's uitvoerig aan een gebruiksvriendelijkheid test bloot te stellen.

Ik heb dus van de nood een deugd gemaakt en het heeft me zeer veel gebracht moet ik zeggen, niet alleen qua kennis maar ook aan ervaringen

in jouw verhaal lees ik dat je vast zit aan 3rail , maar als keuze DCC hebt genomen ?

grtz

eric
 

GerardWassink

  • Gast
Re: Voorstellen: Rob
« Reactie #2 Gepost op: 2017-11-11, 14:57:08 »
Dag Rob,

Van harte welkom op dit forum!

Gerard

Offline R.C.Grootveld

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen: Rob
« Reactie #3 Gepost op: 2017-11-11, 17:38:28 »
in jouw verhaal lees ik dat je vast zit aan 3rail , maar als keuze DCC hebt genomen ?
Ja en nee ...

Ja:
Ik zit min of meer vast aan 3-Rail, m'n collectie is te groot om alles te verkopen en overnieuw te beginnen, dat zou een regelrechte kapitaalsvernietiging zijn. Dat houdt echter niet in, dat ik aan om het even welk merk vast zit.
In de collectie zitten inmiddels 4 merken tractievoertuigen

Nee:
Keuze DCC is nog niet definitief gemaakt, maar op basis van wat ik er tot op heden van gelezen heb, is dat wel een goede kanshebber.

Ben echter nog redelijk nieuw op dit vlak, dus sta open voor argumenten waarom DCC geen goede keuze zou zijn.
En natuurlijk, wat dan wel een goede keuze zou zijn.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Voorstellen: Rob
« Reactie #4 Gepost op: 2017-11-11, 23:36:03 »
Hoe dan ook, welkom en veel plezier op dit forum! Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor